آخرین خبرها

کارگاه «آشنایی با ژئوپولیتیک کشورهای اسلامی انگلیسی زبان» از مجموعه کارگاه‌های دوره تربیت مبلغ بین‌الملل معارف رضوی برگزار شد

به گزارش شبکه معالم، کارگاه «آشنایی با ژئوپولیتیک کشورهای اسلامی انگلیسی زبان»، از مجموعه کارگاه های دوره تربیت مبلغ بین الملل معارف رضوی به زبان انگلیسی انگلیسی، ۴ و ۵ بهمن ماه جاری  در مرکز آموزشی شیخ بهایی برگزار و حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقا محمدی، عضو هیات علمی و مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی جامعه المصطفی قم به ارائه این مبحث پرداخت.
حجت الاسلام آقا محمدی در ابتدا به تبیین اهمیت شناخت ژئوپلیتیک مسلمانان برای تبلیغ در عرصه بین الملل اشاره و سپس سه مقوله جغرافیا، سیاست و قدرت را به عنوان پایه های ژئوپلیتیک یک منطقه نام بردند که برای شناخت زیر بنای فکری مردم یک منطقه بایستی به آنها توجه کرد.

وی جامعه مسلمانان را براساس ژئوپلیتیک آنها، به مناطق مختلف دسته بندی کرد و در ادامه به بررسی دقیق این سه مقوله در هر یک از این مناطق پرداخت. همچنین در بخشی دیگر از کلاس، ضمن طرح مسئله  «توجیه تاریخ» در میان اهل سنت، به بررسی تفاوت ژئوپلیتیک شیعیان و اهل سنت اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید