آخرین خبرها
هدیه کتاب
هدیه کتاب

چگونه یک کتاب را برای «هدیه» انتخاب کنیم؟

به گزارش شبکه معالم، شاید مهمتر از خود کتاب، کادو کردن آن باشد که بسیار مهم است و نشان دهنده ادبِ حداکثریِ هدیه دهنده است. بدیهی است نوع و رنگ کادو هم بستگی به سنّ و جنسیت فرد هدیه گیرنده دارد. همچنین زیبا خواهد بود که هدیه دهنده، یادداشتی محبت آمیز را روی کادو و یا به شکل جداگانه در یک کارت پستال بنویسد و سپس آن را به هدیه گیرنده بدهد. ناگفته پیداست که اگر این یادداشت محبت آمیز، روی صفحه اول کتاب نوشته نشود، این امکان را به فرد هدیه گیرنده می‌دهد که اگر به هر دلیلی به آن علاقه ندارد و یا حتی پس از خواندن، کتاب را به فرد دیگری و یا به یک کتابخانه عمومی اهدا کند.

توجه به لیست پرفروش‌ها یا استفاده از کتاب های الکترونیک و یا کتاب‌‌های جیبی هم، راهکار دیگری برای انتخاب کتاب جهت هدیه دادن یا هدیه دادن است.

راهکار دیگر برای انتخاب کتاب جهت هدیه دادن، مشورت با دوستان و آشنایانِ اهل فرهنگ و کتاب است. بدیهی است که مشورت با آنان، افق تازه‌ای را در برابر انسان می‌گشاید و انتخاب کتاب و نوع هدیه دادن را آسان تر خواهد کرد.

اگر بزرگان هر فامیل، سنّت زیبای هدیه دادن کتاب را عملیاتی کنند، قطعا دیگران هم به تأسّی از آنان، دست به این اقدام خواهند زد.

در مناسبت‌هایی مانند سالگرد تولد، سالگرد ازدواج و یا اعیاد عمومی و مذهبی، هر یک فرصت مناسبی برای هدیه دادن و به ویژه، هدیه دادن کتاب است.

کوتاه سخن آنکه با همه این توصیفات، عیدی دادنِ اسکناس تا نخورده یا هدیه دادن گُل، عطر یا لباس، همچنان برای بسیاری از ما ایرانیان، جذاب‌تر از عیدی دادن یا هدیه دادن کتاب است. بنابراین می‌توان پیشنهاد داد که اسکناس نو، عطر، گُل، لباس یا هر نوع هدیه دیگر خود را با کتاب همراه کنیم تا سنت حسنه عیدی دادن و هدیه دادن کتاب، به فرهنگی عمومی در جامعه تبدیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید