آخرین خبرها

بسته شدن چشمهای معاندبرحضور میلیونی در راهپیمایی ۲۲بهمن

شبکه معالم ـ انتشار تصاویری جدید از گریه یکی از سربازان آمریکا در حاشیه راهپیمایی ۲۲بهمن مقامات آمریکایی را مجبور به واکنش کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، محمدحسین صمدی، از اعضای حلقه در ابتدای پانزدهمین جلسه حلقه هنرورسانه دینی گروه ادب و هنر مرکز شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بیان ماحصل رصد برنامه های یک هفته اخیر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پراخت.

وی در این جلسه به بیان توضیحات رصدی خود پیرامون مباحث «کشف حجاب شینا شیرانی مجری شبکه پرس تی وی و متهم کردن مدیران صداو سیما به فساد اخلاقی در برنامه تبلت شبکه صدای آمریکا»، «تبلیغ اپلیکیشن گرشاد در شبکه های معاند برای دور زدن گشت ارشاد»، «رونمایی شبکه ولایت از برنامه جدید زنده خود تحت عنوان عصر ایمان با موضوع فرق و ادیان با کارشناسی حجه الاسلام و المسلمین عباسی»، «معرفی مسیح علی نژاد توسط شبکه های بهایی به عنوان نماینده زنان ایرانی در کنفرانس سالانه “زن در جهان”»، «تولید برنامه جدید “تنها راه” به زبان ترکی در شبکه محبت» و «افشای فساد اخلاقی مجری برنامه “استیج” شبکه من وتو» پرداخت.

صمدی همچنین اشاره ای به واکنش منفعلانه شبکه های معاند به راهپیمایی ۲۲بهمن داشت و اضافه کرد: رسانه های بیگانه که خبرهایی مانند کشته شدن یک خرس در ایران را پوشش می‌دهند و از آن برای فشار بر جمهوری اسلامی استفاده میکنند، اما هرسال از راهپیمایی 22بهمن مردم ایران شکست خورده و مجبور به سانسور آن می شوند. علاوه براین انتشار تصاویری جدید از گریه یکی از سربازان آمریکا و همچنین نمایش جمعی از جوانان تهرانی در حاشیه راهپیمایی ۲۲بهمن که با پوشش و ظاهری شبیه سربازان آمریکا در خیابان‌ها حضور یافته، گویا اصلاً برای آمریکایی ها خوش‌آمد نبوده و مقامات این کشور از طریق رسانه‌های خود به این امر واکنش نشان دادند.

حجت الاسلام محمدباقر احسنی، استاد حوزه و دانشگاه و ازجمله اعضای حلقه هنر و رسانه در بخش دوم جلسه به ارائه مقدمات موضوع پژوهشی خود تحت عنوان «ریشه یابی شبهات» اشاره و با در نظر گرفتنبررسی لغوی و اصطلاحی واژه شبهه به تبیین مفهوم شبهه در قرآن و روایات پرداخت.

وی همچنین در ادامه تمثیل و از طرفی قوای حسی و وهمی انسان را ریشه برخی از شبهات دانسته و افزود: ریشه بسیاری از شبهات در ساحت عملی اتباع از شهوات است.

وی در پایان به «شیوه هایی مطرح شده در قرآن برای پاسخ به شبهات» و «تفاوت میان محکم و متشابه و چرایی پرداختن به متشابهات در کتاب الله» اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید