آخرین خبرها

پایان نامه «تقریر آراء الأصولیین المعاصرین فی التعارض المستقرّ، علی ضوء الحلقه الثالثه من دروس فی علم الأصول» دفاع شد

به گزارش شبکه معالم، بیست و ششمین جلسه دفاع پایان نامه با موضوع «تقریر آراء الأصولیین المعاصرین فی التعارض المستقرّ، علی ضوء الحلقه الثالثه من دروس فی علم الأصول» با ارائه حجت الاسلام  مرتضی مظاهری برگزار شد.

وی در این نشست گفت: روش پیگیری شده در این بحث، فهمی است مبتنی بر نقل مطالب از کتاب های اصولیین و احصا کردن نظرات آنها در خلال این نقل ها. و از آنجایی که شهید علامه صدر رحمت الله علیه نظریات و مبانی تازه و ممتاز نسبت به سایر اصولیین دارند. ولی از جانب دیگر بنابر تصریح خودشان در حلقات نظر نهایی خودشان را بیان نکردند چرا که کتاب، کتابی آموزشی است.

وی بیان داشت: از این رو ما توضیح اصطلاحات و پیش فرض های علمی را و همچنین استخراج منبع اقوال اصولییون چه اقوالی که در کتاب ذکر شده و چه آنهایی که ذکر نشده است را به عنوان هدف خود انتنخاب کردیم. و پس از ذکر اقوال در صدد مقایسه آنها با نظریات شهید صدر برآمدیم. علاوه بر موارد ذکر شده در این پاایان نامه بررسی متن کتاب و تصحیح و اعراب گذاری های لازم برای متن را نیز انجام دادیم.

وی افزود:  لازم به ذکر است که روش نگارش در این پایان نامه براساس پاورقی و تعلیقه نویسی بر کتاب حلقه سه بوده است. و ذکر اقوال و مقایسه آنها با یکدگر و بیان نظرات نهایی شهید و استخراج آیات و روایات و بررسی آنها همگی در پاورقی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید