آخرین خبرها

نظام اسلامی ایران فرصتی طلایی برای مبارزه با جریان‌های افراطی است

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی مسعودی امروز در همایش «افراط گرایی و تکفیر در جهان اسلام» که در مشهد برگزار شد با بیان این‌که مواجه با تهدیدات دینی و اسلامی سابقه تاریخی بلند و فراز و نشیب‌های فراوانی دارد،‌ گفت: در طول اسلام و تاریخ تشیع، جریان‌های انحرافی و نوظهور فراونی با داعیه‌ها و جلوه‌های مختلفی ظهور و بروز کردند؛ ‌جریان‌هایی که در ظاهر داعیه مکتب و احیای سنت را داشتند اما در حقیقت جریان‌هایی فرقه‌ای و برخواسته از انگیزه‌های سیاسی و قدرت طلبانه بوده اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این میان جریان اسلام حقیقی و تشیع همواره تلاش کرده است تا موضع و جایگاهش در برابر این تهدیدات را تعریف کند و به لحاظ عملی نیز در رأس مبارزه با این جریان‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با بیان اینکه نخستین رهنمود‌ها جهت مبارزه با اینگونه جریان‌ها از سوی امام معصوم(ع) ارائه شده است، ابراز کرد: بر اساس آموزه‌های امام ما مکلف به شناسایی تهدیدات و انگیزه‌های پشت پرده آن هستیم، تهدیدات و جریان‌هایی که امروز می‌توان به عنوان یک فرصت به آن‌ها نگریست چرا که اکنون زمانی طلایی برای اجرای عملیات علیه آن‌ها را در اختیار داریم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن وجود یک رهبر دغدغه‌مند، شجاع و هوشمند و همچنین حضور مراجع تقلید، ظرفیتی مهم برای افرادی که قصد مبارزه با جریان‌های انحرافی را دارند به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در این نظام برای اولین بار توانسته است در سطوح نهادهای تصمیم ساز یک کشور نماینده داشته باشد، تصریح کرد: نسل جدید طلاب و دانشجویان حوزه و دانشگاه مشتاق و تشنه دست‌یابی به عرصه‌های جدید دانش به ویژه در عرصه‌های کلام و فلسفه هستند؛ ‌نسلی که مشکلات نسل‌های گذشته را نیز ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی خاطرنشان کرد: امروز همچنین با حضور و فعالیت نسل جدیدی از اساتید برجسته، آشنا به زبان روز و برخوردار از منطق در حوزه و دانشگاه مواجه هستیم که این امر نیز یک فرصت طلایی دیگر برای فعالیت در برابر جریان‌های منحرف را در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید