آخرین خبرها

نشست حلقه تبلیغی بلاغ مرکز آموزشی طوبی با موضوع ” امانتداری در سبک زندگی اسلامی ” برگزار می شود

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، با توجه به رویکرد پژوهشی محور حلقه تبلیغی بلاغ، این حلقه در نظر دارد با محوریت (سبک زندگی اسلامی) در راستای تولید آثار مکتوب و نقد و بررسی علمی گام بر دارد. از این رو با توجه به فعالیت اعضا و فضای علمی حاکم برحلقه، نخستین فعالیت پژوهشی با مشارکت کلیه اعضا با موضوع (امانتداری در سبک زندگی اسلامی) خواهد بود. بی تردید برنامه ریزی، پشتکار، نظم، هم اندیشی اعضا از الزامات موفقیت و پیشبرد کار می باشد.

در ارتباط با موضوع فعالیت یعنی (امانتداری در سبک زندگی اسلامی) می توان بیان داشت که امانت در لغت، دارای معانی متعدد از قبیل پاس داری، حفاظت، امـنـیـت، امـان، مـواظبت، مراقبت، رازداری، نگه داری و … می باشد.

 امانت از مقوله هایی است که در قرآن و سنت از آن به فراوان یاد شده است به عنوان نمونه در آیه ۵۸ نساء:

« إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعًا بَصيرًا…».

«خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست».

امانت در اسلام دارای انواعی بوده که هر یک مسئولیتی را برای انسان به همراه دارد و کوتاهی در مقابل آن به نوعی، خیانت محسوب می شود. در عین حال انسان با رعایت اصل امانت در زندگی فردی و اجتماعی جایگاهی برای خود رقم می زند که به تبع در زندگی دنیوی و اخروی او دخیل خواهد بود.

اين نشست با حضور خواهران حوزوی اعضاء حلقه و علاقمندان به مباحث تبلیغی ـ تربیتی، چهارشنبه ها ساعت ۸ صبح در طبقه سوم، اتاق جلسات، مركز آموزشي طوبي واقع در خیابان شهید اندرزگو ـ اندرزگو۱۲ برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید