آخرین خبرها

نشست تخصصی واکاوی مفهوم سبک زندگی اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، نشست تخصصی «واکاوی مفهوم سبک زندگی اسلامی» با حضور محمد جواد استادی،  پژوهشگر مطالعات فرهنگی اجتماعی و سرپرست  گروه ادب  و هنر مرکز آموزشی شیخ بهایی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

هر چند که مسئله‌ سبک زندگی موضوعی جدید و خارق‌العاده به حساب نمی‌آید اما به عنوان حوزه‌ای که به طور مستقل و ویژه مورد مطالعه قرار گیرد مفهومی جدید محسوب می‌شود. تحولات عظیم اجتماعی پس از جنگ جهانی دوم و مهم شدن مسئله طبقات اجتماعی و دگرگونی‌های آن باعث شد تا دامنه انتخاب افراد و اعضای اجتماع در گزینش نیازمندی‌های زندگی وسیع‌تر گردد.

 گسترش فناوری و رشد مفهوم شهر و شهرنشینی و در ادامه آن شکل‌گیری مفهومی جدید از مصرف باعث شد تا از منظری متفاوت به بررسی این تحولات نگریسته شود. بر این اساس در ابتدا روانشناسان به مفهوم سبک زندگی علاقه‌مند گردیده و در ادامه حوزه جامعه‌شناسی و در عصر حاضر مطالعات فرهنگی عهده‌دار مطالعه جامعه از منظر مفهوم سبک زندگی می‌باشد.

 به جز تحولات تاریخی گذشته در پازنده سال اخیر به دلایل گوناگون تحولات عمیقی در جامعه ایرانی شکل گرفته که دگرگونی‌هایی سریع و شدید در سبک زندگی و هویت جامعه ایرانی به بار آورده است. بدیهی است که سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی بدون آگاهی و مطالعه سبک زندگی و تحولات آن ناکام خواهند ماند. حلقه بلاغ خواهران اداره کل آموزش با درک اهمیت این مسئله، موضوع «سبک زندگی اسلامی» را یکی از اولویت‌های فعالیت خویش قرار داده است که بر این اساس در این نشست به مقوله مفهوم شناسی به صورت تخصصی پرداخته خواهد شد.

این نشست ساعت ۸ صبح چهارشنبه سوم آذرماه در مرکز آموزشی طوبی واقع در خیابان اندرزگو، اندرزگو۱۲ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید