آخرین خبرها

نخستین نشست از سلسله نشست‌های هم اندیشی در حوزه سبک زندگی و مصرف کالای فرهنگی با محوریت بازاریابی محتوای دینی

به گزارش شبکه معالم، اولین نشست از سلسله نشست‌های هم اندیشی در حوزه سبک زندگی و مصرف کالای فرهنگی با محوریت «بازاریابی محتوای دینی» با ارائه اساتید مطرح کشوری در حوزه فناوری‌های دیجیتال و کارشناسان دینی در اتاق جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

ابتدای نشست بهزاد حسن نژاد کاشانی، دبیر علمی نشست بازاریابی محتوای دینی به ارائه نکاتی در خصوص رویکرد مسأله‌محوری به عنوان یکی از اولویت‌های دفترتبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: بعضا مسائلی که در جامعه وجود دارد به علت ضعف سواد فرهنگی است که نیازمند شناسایی شوه‌ها و ابزارها برای حل آنها هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری سلسله نشست‌های مصرف کالای فرهنگی ویژه فرهیختگان یکی از اقدامات در این راستا است، تصریح کرد: منظور از بازاریابی محتوای دینی کسب سود مالی براساس تصور عوامانه نیست، بلکه مسیری است که جامعه‌ی هدف را به نحواحسن به مسائلش برساند و پاسخگوی نیازهای آنان باشد به طوری که مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی‌خراسانی در باب چیستی محتوای دینی و چگونگی بازاریابی به ارائه نکاتی پرداخت و تأکید کرد: محتوای دینی از جمله مفاهیمی است که در فضای تولید و تبدیل به محصول دچار سوءتفاهم‌هایی می‌شود لذا نیازمند بازخوانی از زوایای مختلف است.

به گفته وی، دینی بودن محتوا دارای لایه هایی چون «فطرت»، «توحید»، «دین ابراهیمی»… است که اگر این دینی‌بودن وصف عمل ما یا باور ما هم قرار بگیرد می‌تواند همین لایه ها را در خود جای دهد. 

براساس این گزاش مرتضی رجوعی، استاد بازاریابی و ریاست دانشگاه امام رضا(ع)، مجید صیدی، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های خدمات دیجیتال مخابراتی، مصطفی مکارم، مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی و مرتضی تسخیری، مدرس کارآفرینی استارتاپ های اسلامی به ارائه مباحثی پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

شایان ذکر است، نشست‌های هم‌اندیشی‌ بازاریابی محتوای دینی با موضوعات «چگونگی طراحی محتوای مناسب دینی به منظور عرضه به مخاطب مختصات و ویژگی‌های تولیدکنندگان»، «قالب‌های اثرگذار و مسیرهای مناسب عرضه محتوای دینی به مخاطب»، «هزینه‌یابی و قیمت‌گذاری»، «روش‌های برقراری ارتباط جهت عرضه»، «کیفیت فضای تعاملی در هنگام ارایه» برگزار می‌شود. 

یادآور می‌شود، اولین و دومین نشست از این سلسله نشست ها شنبه و یکشنبه، یکم و دوم دیماه به ترتیب در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حال برگزاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید