آخرین خبرها
هنر و رسانه
هنر و رسانه

مقاله ژورنالیستی «شبکه های تبشیری با محوریت محبت تی وی»

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام سیدمجید ذاکری جو، در پنجمین جلسه حلقه هنرورسانه دینی گفت: مدیران شبکه های مسیحی فارسی زبان، با پخش برنامه این کلیساهای خانگی، خصوصاً نوع موسیقی و اشعار استفاده شده و نیز نوع همخوانی سرودها، در دراز مدت، ایدئولوژی مترقی اسلام را مورد حمله قرار داده و جوانان مسلمان را دچار تردید کرده و راه را برای رسیدن آنها به پوچی و تمایل به شیطان پرستی و نهایتاً اقدام به خودکشی، هموار می کنند. گفتنی است حدود ۹۰ درصد برنامه های اجرایی در یک کلیسای خانگی را سرودها و اشعار شاد و جذاب تشکیل می دهد که دختران و پسران حاضر در کلیسا با صدای بلند اشعار و سرودها را هم خوانی می کنند.

وی افزود: محتوای سرودها، پرستشی و تعلیمی بوده و الهیات مسیحی را به مخاطبان خود تزریق می کنند. از دیگر برنامه های مهم کلیساهای خانگی، خواندن بخش هایی از کتاب مقدس و صحبت پیرامون آن می باشد.

در ادامه هرکدام از اعضای حلقه به تحلیل و بررسی این مقاله پرداختند که از جمله نقاط مثبت می توان به “محتوای غنی و به روز”،”روان بودن مطالب” و “پرهیز از حواشی ”  و از جمله نقاط منفی بیان شده به “تیتربندی بیجا”،”طولانی بودن مقدمات بحث”و”کلی بودن راهکارها” اشاره کرد.

در پایان محمدجواد استادی، سرپرست کارگروه ادب و هنر دفترتبلیغات اسلامی به نقد و بررسی مقاله ژورنالیستی «شبکه های تبشیری با محوریت محبت تی وی» پرداخته و گفت: در آینده نزدیک کارگروهی در قالب سه جلسه باعنوان “شیوه نگارش مقاله ژورنالیستی در حوزه رسانه” برای تقویت بنیه علمی و تخصصی اعضا برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، ششمین جلسه حلقه هنر و ادبیات دینی به علت ایام امتحانات حوزه علمیه و همچنین ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان به بعد از ماه مبارک رمضان موکول می شود.

دیدگاهتان را بنویسید