آخرین خبرها

مقاله همباشی سیاه نقد شد

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، بیست و ششمین جلسه حلقه هنر و رسانه دینی وابسته به گروه آموزشی ادب و هنر اسلامی مرکز آموزشی شیخ بهایی با موضوع نقد و بررسی مقاله «همباشی سیاه؛ ازدواج سفید» نوشته محمدحسین صمدی برگزار شد.
در ابتدای جلسه هرکدام از اعضای حلقه به بیان ویژگی های مثبت مقاله مذکور و انتقادات وارده، پرداخته و بیان کردند: مهمترین ویژگی مثبت بیان شده را می توان به ورود صحیح، تعریف دقیق عنوان و تقریر مناسب موضوع دانست.
از طرفی ناپیوستگی برخی بندها، فقدان پیشنهاد شفاف جایگزین و دقیق نبودن برخی از نقد و بررسی های مقاله ازجمله انتقادات وارده در این جلسه بود.
اعضای حلقه همچنین نسبت به عنوان مقاله اختلاف نظر داشته و برخیآن را هوشمندانه، گیرا و جذاب دانسته و برخی از اجمال زیاد و جهت دار بودن آن انتقاد کردند.


در ادامه محمدحسین صمدی محقق و نویسنده مقاله مذکور باتشکر از نکته نظرات اعضای محترم و پذیرفتن برخی از انتقادات مطرح شده، گفت: مهمترین عامل گرایش به ازدواج سفید همانطور که در مقاله ذکر شده است، فرار از مسوولیت پذیری است اگرچه دلایل مختلف دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد.
 در پایان جلسه حجت الاسلام سعید نوروزی دبیرحلقه هنر و رسانه دینی اعلام کرد: فعالیت مستمر حلقه هنر و رسانه دینی بعد از دهه آخر صفر با بررسی چهار مقاله باقی مانده ادامه پیدا خواهد کرد.
وی همچنین از برگزاری کارگاه «شیوه نگارش در حوزه رسانه» ویژه اعضای حلقه در آینده نزدیک خبر داد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید