آخرین خبرها
نشست حلقه هنر و سینمای دینی
نشست حلقه هنر و سینمای دینی

مقاله «خطر ترویج شیطان پرستی در شبکه های ماهواره ای» نقد و بررسی شد

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، دومین جلسه حلقه هنر و رسانه دینی مرکز آموزشی شیخ بهایی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی در سال جاری با موضوع بررسی اولیه مقاله حجت الاسلام حسین حجتی با عنوان «خطر ترویج شیطان پرستی در شبکه های ماهواره ای» برگزار شد.

در ابتدای جلسه،دبیرحلقه حجت الاسلام سعید نوروزی، موضوع این تحقیق و پژوهش را موضوعی کمتر پرداخته شده و دارای دشواری های ویژه ای دانست و گفت: مقالات اعضای حلقه بایستی در سه قالب علمی پژوهشی، علمی ترویجی و ژورنالیستی باشد.

این مقاله به دو پرسش «شیطان پرستی چیست؟» و «این فرقه در طول تاریخ دچار چه تغییراتی شده است؟» پاسخ داده و توضیح داده است که شیطان پرستی به عنوان پرستش شیطان به عنوان خالق ومعبود و یابه عنوان یک نیرو و شر بزرگ است و سیر تحول و تطور تاریخ شیطان پرستی را می توان به دو دوره قدیم و جدید تقسیم کرد.

چکیده مقاله

از جمله اصول نظری این فرقه می توان به انکار خداوند،خود پرستی،پرستش شیطان و ترسیم دنیایی سیاه و تاریک اشاره کرد.

شیطان پرستان دارای آداب ورسوم خارج از عرفی همچون مراسم عضو گیری به شکلی مستهجن،تجاوز جنسی،نماز سیاه،قتل وغیره می باشند که به کمک شبکه های ماهواره ای مورد ترویج قرار می گیرند.

اعضای این فرقه برای معرفی خود علائم و نشانه های بسیار زیادی نیز دارند که در برنامه های شبکه های ماهواره ای به شدت مورد تبلیغ قرار میگیرد.

آماردقیقی ازشیوع فرقه شیطان پرستی در دنیا وجود ندارد و در ایران هم در مرحله انتقال نماد ها، به وسیله رسانه های تاثیرگذاری همچون شبکه های ماهواره ایست.

نشست حلقه هنر و سینمای دینی
نشست حلقه هنر و سینمای دینی

نقد و بررسی مقاله توسط اعضا

در ادامه جلسه حجت الاسلام حجتی پژوهشگر مقاله، گزارشی از روند تحقیقات ارائه داده و سپس هرکدام از اعضای حلقه به بیان نکات قوت و ضعف مقاله مذکور پرداختند که از جمله آن می توان به «دسته بندی دقیق مطالب» ،«سیر منطقی مطالب» و «تعریف دقیق واژه ها و اصطلاحات» به عنوان نقاط مثبت و «جهت دار بودن موضوع مقاله»، «شروع شدن چکیده با سوال» و «کم رنگ بودن حضور نویسنده در طول مقاله» را به عنوان نقاط منفی یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید