آخرین خبرها

مجله الکترونیکی «فقه و عاشورا» از سوی «شبکه اجتهاد» منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، مجله الکترونیکی «فقه و عاشورا» با بیش از ۱۶۰ مطلب در ۹ بخش («گفتگوهای علمی»، «یادداشت‌های تحلیلی»، «گزارش‌های تفصیلی»، «احکام عزاداری»، «عاشورا پژوهی»، «عزاداری در ایام کرونا»، «مرجعیت»، «کتاب» و «چندرسانه‌ای») با سخنانی از مراجع، علما و اساتید مطرح حوزه و دانشگاه، از سوی «شبکه اجتهاد» منتشر شد و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.
در بخش «گفتگوی‌های علمی» ۲۲ گفتگوی علمی با اساتید و در بخش «یادداشت‌ » ۲۸ یادداشت تحلیلی- چالشی از سوی اندیشوران پیرامون فقه عاشورا، حادثه عاشورا، قیام امام حسین (ع)، شعائر حسینی، فقه و معیارهای عزاداری و آسیب‌شناسی عزاداری منتشر شده است.
در بخش «گزارش‌های تفصیلی» ۳۰ گزارش تخصصی ارائه شده است که ابعاد و مسائل پیرامونی مناسک عاشورا را در بر می‌گیرد. همچنین در بخش «احکام عزاداری» ۲۲ موضوع پیرامون عزاداری مورد بررسی قرار گرفته است که عبارتداز: اهمیت وجوب عزاداری، سینه زنی، مرثیه خوانی، مسائل مالی عزاداری، وقف و عزاداری، نذر و هدیه در عزاداری، نماز و عزاداری، آرایش و اصلاح، احکام عزاداری در حسینیه و مسجد، موسیقی در عزاداری، شبیه خوانی، علم های عزا، قمه‌زنی، سینه‌خیز رفتن، لطمه‌زنی، زنجیرزنی، مسائل متفرقه، حفظ حرمت ماه محرم و صفر، فتوای رهبری درباره هروله کردن، پاسخ به سؤالاتی درباره احکام عزاداری و ۲۴ پرسش شرعی مربوط به احکام عزاداری.
در بخش «عاشورا پژوهی» ۱۷ مطلب از سوی صاحب‌نظران منعکس شده است که شامل پژوهش‌های فقهی، تاریخی، روایی است و نیز برخی شبهات را مورد واکاوی قرار داده که در نوع خود بی‌نظیر است. بخش «عزاداری و کرونا» با ۱۳ مطلب ضرورت و شرایط اقامه عزای سیدالشهداءِ در شرایط کرونا را از نگاه مراجع، علما و اساتید تبیین کرده است.
در بخش «مرجعیت» ۱۲ مطلب از مراجع درباره مسائل عاشورا و اهمیت عزاداری محرم و تذکر به برخی از انحرافات مورد توجه قرار گرفته است. بخش «کتاب» به معرفی ۱۴ اثر جدید پیرامون مسائل عاشورا پرداخته است. همچنین بخش «چندرسانه‌ای» شامل معرفی تولید و عرضه اپلیکیشن «صراط محرم» از سوی شبکه اجتهاد و تصاویر یک دهه عزاداری در بیوت مراجع می‌باشد.
علاقه‌مندان برای مشاهده مجله الکترونیکی «فقه و عاشورا» به آدرس https://b2n.ir/h34438 مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید