آخرین خبرها
دوسالانه عکس حوزه
دوسالانه عکس حوزه

فراخوان چهارمین دوسالانه عکس حوزه منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، دو سالانه عکس حوزه در حقیقت نخستین رویداد ملی است که در زمینه موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه هر دو سال یکبار و به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین دو سالانه عکس حوزه در این خصوص بیان داشت: تلاش شده است تا در برگزاری این جشنواره عکس، موازین و ترازهای جهانی برگزاری یک فستیوال عکس رعایت شود که امیدواریم در این دوره بتوان نمایشگاه آثار برگزیده را نیز برپا و کتاب عکس این جشنواره را منتشر کرد.

وی با بیان اینکه شرکت عموم علاقمندان و عکاسان در این جشنواره آزاد و بخش ویژه این دوسالانه نیز مخصوص عکاسان روحانی است، افزود: بخش‌های اصلی دو سالانه عکس حوزه به صورت تک عکس و مجموعه عکس است.

وی در خصوص نحوه زمانبندی دو سالانه عکس حوزه نیز بیان داشت: ثبت‌نام و دریافت عکس‌ها از ۲۰ خردادماه در سایت جشنواره به نشانی photohawza.eshragh.info  آغاز و تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

سلیمانی اضافه کرد: پس از انجام داوری نتایج در روز ۲ مردادماه اعلام خواهد شد که نمایشگاه آثار برگزیده نیز همزمان با دهه کرامت برپا و اختتامیه این دوسالانه نیز در شب میلاد امام رضا(ع) برگزار و نفرات برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

دبیر چهارمین دو سالانه عکس حوزه در خصوص جوایز این جشنواره گفت: نشان زریّن شمسه محمدی، لوح افتخار و ۳۰ میلیون ریال به نفرات اول هر بخش؛ نشان سیمین شمسه محمدی، لوح افتخار و ۲میلیون ریال برای نفرات دوم هر بخش؛ نشان برنزین شمسه محمدی، لوح افتخار و ۱۰ میلیون ریال به نفرات سوم هر بخش و لوح تقدیر و مبلغ ۷۵۰ هزار ریال به ازای هر قطعه عکس راه یافته به نمایشگاه اهدا می‌شود.

تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با حوزه و روحانیت، استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال نقش روحانیت در موضوع دو سالانه، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هم جهت با اهداف دو سالانه، تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان علاقمند به موضوع روحانیت و حوزه، اجرای پژوهشی تصویری در موضوع عکس حوزه و شناسایی کارآمدی و کارآیی هنر عکاسی در تبیین مفهیم و تاثیر آن بر مخاطب از جمله از اهداف برگزاری چهارمین جشنواره دوسالانه عکس حوزه عنوان شده است.

موضوعات چهارمین جشنواره دوسالانه عکس حوزه شامل روحانیت و حوزه‌های علمیه؛ روحانیت و علم؛ روحانیت و تبلیغ؛ روحانیت و انقلاب؛ روحانیت و راهبری «سیاسی و اجتماعی»؛ روحانیت و دفاع مقدس؛ روحانیت و ارزش‌های اخلاقی؛ سبک زندگی؛ اخلاق اجتماعی؛ مدارس و حوزه‌های علوم دینی (محیط و معماری)؛ چهره (پرتره) می‌باشد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید