آخرین خبرها
کتابخوانی مجازی
کتابخوانی مجازی

فراخوان پنجمین جشنواره مجازی کتابخوانی منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، صادق کرمیان درباره این دوره از جشنواره گفت: جشنواره کتابخوانی مجازی از سوی فرهنگسرای عطار نیشابوری و با همکاری اداره امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای پنجمین بار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره یک جشنواره سراسری کتابخوانی است که از میان رمان‌ها و داستان‌های مطرح ادبیات ایران و جهان به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ درباره اهداف این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه کشور، معرفی آثار ارزشمند ادبیات داستانی ایران و جهان، استفاده مفید از فضای مجازی حول موضوعات فرهنگی، هنری و کتابخوانی، ترویج اهداف و  ارزش‌هایی مانند تکریم زندگی، همدلی و مهربانی، صلح، دوستی و عشق، اهمیت به نهاد خانواده، اهمیت مشارکت و همبستگی اجتماعی و… از جمله اهداف این برنامه است.

کرمیان ادامه داد: این برنامه ویژه تمامی گروه‌های سنی با سه رده‌بندی کودک که شامل گروه سنی ۳ تا ۷ سال است، نوجوان که کتابخوانان رده سنی ۸ تا ۱۵ سال را شامل می‌شود و گروه بزرگ‌سال که شامل شرکت‌کنندگان بیشتر از ۱۶ سال است.

وی درباره چگونگی شرکت در این جشنواره گفت: علاقه‌مندان باید در ابتدا به تارنمای جشنواره به نشانی اینترنتی www.ketabkhanimajazi.ir مراجعه و ثبت نام کنند. سپس با توجه به رده سنی خود، به بخش بزرگسال، نوجوان یا کودک وارد شوند و در این بخش­، چندین رمان و داستان مطرح در حوزه تالیف و ترجمه را برای شرکت در این مسابقه مطالعه کنند و پس از آن به چهار سوال تشریحی جشنواره، پاسخ داده و سپس پاسخ­نامه‌­های خود را از طریق تارنمای جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

رییس فرهنگسرای عطار اضافه کرد: بخش جنبی دفاع مقدس و خانواده و تکریم زندگی به انتخاب کتاب‌هایی با این موضوعات اختصاص دارد و بخش چالش کتابخوانی تابستانی که ویژه کودکان و نوجوانان است از ابتدای تابستان و ایام فراغت دانش‌آموزان آغاز به کار می‌کند.

کرمیان در پایان درباره تقویم برگزاری این جشنواره گفت: فراخوان پنجمین جشنواره مجازی کتابخوانی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند در ایام نمایشگاه کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند و پاسخنامه‌های خود را از ۲۰ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ در دبیرخانه مجازی این جشنواره بارگزاری کنند. اختتامیه این جشنواره ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر می‌توانند به نشانی بریانک، ابتدای خیابان خوش جنوبی، فرهنگسرای عطار نیشابوری، کتابخانه عمومی عطار نیشابوری مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید