آخرین خبرها

علوم مدیریت، کارآفرینی، مخاطب شناسی و بازاریابی از الزامات طلبگی است

به گزارش شبکه معالم، مهدی تیزابی، مدیر موسسه فرهنگی بیت الثقلین در دومین دورهمی طلاب و دانشجویان علاقمند به ایده پردازی، تیم سازی و ارزش آفرینی که با موضوع «خلاقیت و ایده پروری» در مرکز تخصصی طوبی دایر شد، با طرح ها و ایده‌هایتیم ها آشنا و به بررسی و پردازش آنها پرداخت.
وی با شرکت در این مراسم به عنوان مربی راهنما ایده ها را ارزیابی و طلاب را دراین مسیر راهنمایی کرد در اصلاح به چکش کاری ایده ها پرداخت.
تیزابی در حاشیه این دورهمی بیان کرد: قشر طلبه می تواند در زمینه هایی که شناخته شده و در فرهنگ ما ارزش است، ارزش آفرینی کند چون بطن قضیه را می شناسد و به آن اشراف دارد.
وی تصریح کرد: طلبه در حال آموزش علم دینی است و در مسیر خود نبوغی دارد که بعضا دیگر افراد جامعه آن را ندارد و می تواند از این ظرفیت در راستای فعالیت در استارت آپ نهایت استفاده را ببرد.
مدیر موسسه فرهنگی بیت الثقلین با تأکید بر اینکه طلاب برای ورود در عرصه استارت آپ باید مکانیسم ارزش‌آفرینی از ایده تا محصول را باید بدانند، خاطرنشان کرد: طلاب علاوه بر علم و آگاهی که نسبت به موضوعات دینی دارند باید بر علوم مدیریت، کارآفرینی، مخاطب شناسی و بازاریابی مسلط باشند چرا که اینها ضروریات ایده پردازی چه برای طلاب و چه برای اقشار دیگر است.
تیزابی متذکر شد: طلاب در این عرصه موانع ذهنی دارند، طلبه ها تفکر و نگاه مرزبندی دارند که به آنها اجازه نمی دهد در فضای استارت آپ ورود پیدا کنند، آنها بین کار برای آخرت و کار برای دنیا مرزبندی قائلند و این یک مانع است که در اصطلاح می گوییم موانع ذهنی ایجاد می کند.
مؤسس شرکت بازرگانی گروه سبز تصریح کرد: اگر سودی از راه ارزش آفرینی حاصل شود، طلبه گمان می کند شاید این سود را برای او مباح نباشد و آن را ضد ارزش می‌پندارد که باید این مسأله حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید