آخرین خبرها

عضوهیئت علمی ودانش پژوه مرکزتخصصی آخوند خراسانی موفق به کسب رتبه سوم دربخش کتاب وپایان نامه شدند

به گزارش شبکه معالم، برترین های دوازدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در اسفند ماه ۹۵ اعلام و معرفی شدند.

براساس این اطلاعیه کتاب «مکاتب فقهی از عصر غیبت تا دوره معاصر» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی موفق به دریافت ربته سوم در بخش «کتاب» دوازدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان شده است.

این کتاب با تبیین مفهوم مکتب و نگاهی به فقه اهل سنت و مکاتب معروف آن، به معرفی بنیان گذاران و پیروان مکاتب فقهی شیعه می پردازد و از چگونگی شکل گیری هر مکتب سخن می گوید و مبانی آن را بررسی می کند.

همچنین پایان نامه حجت السلام محمد جعفر چناری، دانش پژوه مرکز تخصصی آخوند خراسانی با عنوان «تقریر آثار اصولیون المعاصرین فی دلیل الشرعی» موفق به دریافت ربته سوم در بخش «پایان نامه» دوازدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان شده است.

وی در اين تحقيق به بررسی آراء منقول و غیر منقول اصولیان معاصر از کتاب «دروس في علم الاصول (الحلقة الثالثه) شهيد سيد محمد باقر صدر (رحمه الله عليه) پرداخته است. همچنين از علمای بزرگ اصولی که دارای نظریات مورد دقت نظر بوده اند و شاگردان فراوانی از محافل علمی آنها به پا خواسته اند و بعدها خود آنها از صاحب نظران علم اصول شده اند و همچنین نظرات ‏بزرگانی مطرح شده که اکنون در مباحث خارج اصول مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تحقيق دراین پژوهش، اسنادی کتابخانه‌ای و مبتنی برمطالعه ومراجعه به منابع مکتوب و ‏به نحوه ارجاع و پاورقی و تخریج مصادر آیات و روایات و اقوال علماء اصولی معاصر می باشد.‏

برای دریافت لیست برترین ها کلیک کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید