آخرین خبرها

عصر ارتباطات نیازمند طلاب پژوهش‌گر است

به گزارش شبکه معالم، خانم حلیمه علیشاهی، مدیر مرکز تخصصی طوبی در سلسله نشست های آموزش تفکر گرا و پژوهش محور ویژه اساتید و طلاب خواهر که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه این برنامه در حوزه آقایان تجربه موفقی داشته است، گفت: امسال این برنامه با دو هدف تقویت پژوهش و مسئله محوری در حوزه‌های علمیه خواهران و ترویج روشهای نوین و متناظر با این نیازها برگزار شده است.

وی افزود: در تمدن و فرهنگ های مختلف هرجا مسئله تربیت نسل جدید مطرح بوده است مسئله انتخاب روش تدریس اهمیت داشته است.

وی اظهار کرد: امروز در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش بحث روش های تدریس یکی از چالش های عمده محسوب می شود و به کارگیری روش تدریس مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی در حال حاضر برای همه نظام های آموزشی تعیین روش های جدید تدریس با هدف نوآوری، خلاقیت، آموزش طلاب و دانش پژوهان خلاق است؛ افزود: حوزه‌های علمیه نیز از این موضوع مستثنا نیستند.

مدیر تخصصی طوبی تلاش در راستای این هدف را آموزش و برنامه ریزی های کلان اساتید و طلاب دانست.

وی بیان کرد: میراث هزارساله حوزه های علمیه و پویایی روش و مکاتب مختلف و تولیدات متنوع عالی و متناسب با نیازهای جوامع اسلامی در تاریخ و جغرافیای جهان اسلام نشانه بزرگی برای توجه ویژه بزرگان حوزه بر تحول و ارتقای مداوم روشهای آموزش در پرتو تجربیات موثر و نیازهای همه جوامع اسلامی بوده است.

خانم علیشاهی اظهار کرد: در عصر ارتباطات نیازهای جدیدی به وجود آمده که پاسخگوی آن از طریق طلاب نیازمند پرورش خلاق، هدفمند و پژوهش محور طلاب است.

وی افزود: پرورش طلاب برعهده اساتید است تا دانش پژوهان طلاب را با روشهای نوین آموزش آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید