آخرین خبرها

طراحی رشته های جدید و مورد نیاز حوزه در گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف برند سازی مرکز تخصصی آخوند خراسانی

دکتر ابراهیم داودی، مدیر گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی و استادیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگو با معالم گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بسیار خوب موجود در مرکز تخصصی آخوند خراسانی و دستور مدیر کل آموزش به برندسازی مرکز، اولین گام شناساندن توانمندیها و معرفی تجارب گروه‌های آموزشی مرکز به سایر نهادها می باشد.
وی افزود: توانمندی های بسیاری در گروه‌های آموزشی مرکز تخصصی آخوند خراسانی وجود دارد که در صورت عرضه به حوزه علمیه می تواند بسیاری از خلاهای موجود در حوزه را پر کرده و با هم افزایی و تقسیم کار از موازی کاری و اتلاف انرژی و هزینه این دو نهاد جلوگیری نماید. لذا عقد تفاهم نامه های همکاری با حوزه و سایر موسسات و سازمان های فرهنگی در راستای ارائه این تجارب بسیار موثر خواهد بود.
مدیر گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی بیان داشت:یکی از حوزه های فعال در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی فعالیت های زبانی و بین الملل می باشد. سابقه طولانی گروه های آموزشی زبان انگلیسی و عربی و گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این امر خود موید این ادعا است. متمایز بودن، ارائه برنامه های ماموریت و خروجی محور، دارا بودن مزیت رقابتی، برگزاری وبینارهای مختلف بین الملل و داخلی، استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید مختلف در برنامه‌ها، عقد تفاهم نامه های مشترک و هم افزایی با سایر نهادها و پشتیبانی علمی از دوره های مورد درخواست آنها، دارا بودن کادر و تیم تخصصی در گروه از جمله مصادیق بارز برند سازی گروه و مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بوده که از گذشته تا کنون به جد دنبال می شده است.
وی اظهار داشت: در سالهای اخیر با ارتباط گیری گروه و تعامل مثبت با حوزه و سایر نهادهای همسو، در خواست های خوبی از مدارس علمیه، اداره آموزش‌های کاربردی و علمی حوزه علمیه خراسان، جامعه المرتضی، دبیرستان معارف اسلامی امام رضا (ع) و مهمتر از همه اجرا و برنامه ریزی پروژه مهم تربیت مبلغ بین الملل به سفارش معاونت بین الملل سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی توسط این گروه در راستای برندسازی مرکز تخصصی آخوند خراسانی بوده که در حوزه کاری گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیگیری و انجام شده است.
دکتر داوودی هدف از توسعه فعالیت های زبانی را تربیت مبلغ بین الملل که از ماموریت های حوزه های علمیه است برشمرد و تاسیس رشته های سطح ۳ تخصصی در این زمینه را در حوزه آموزشهای منتهی به مدرک اقدامی مهم از سوی گروه دانست که از سال ۹۸ سرفصلها و برنامه کامل آموزشی آن به حوزه ارائه شده است. دو گرایش مطالعات فرهنگی و تربیت مبلغ بین الملل که برای اولین بار در حوزه علمیه خراسان از طرف گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی انجام شده است بعنوان برنامه ها و دوره های پیشگام و جدید می تواند با تعامل مثبت حوزه بسیاری از طلاب را به مرکز آخوند جذب نموده و ایشان از حوزه های میان رشته ای در علوم اسلامی نیز استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: این رشته ها به سبب جدید بودن داری مزیت رقابتی هستند که مرکز تخصصی آخوند خراسانی بعنوان مرکز پیشنهاد دهنده و توانمند در اجرا می تواند در حوزه پیشگام بوده اما رفع موانع سازمانی و تسهیل فرآیندهای اجرا در دفتر و حوزه باید بطور جد پیگیری شود تا باعث سوختن ایده ها و برنامه های نو نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید