آخرین خبرها

طراحی برنامه های کلان سازمانی براساس بیانیه گام دوم انقلاب نشانه ولایتمداری است

شبکه معالم- مدرس حوزه علمیه مشهد تأکید کرد: اساتید حوزه دقایقی از درس خود را به تحلیل بیانیه گام دوم اختصاص دهند.

حجت الاسلام دکتر هادی مصباح‌الهدی در گفت و گو با شبکه معالم با تاکید بر بعد تمدنی اندیشه مقام معظم رهبری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به نگاه تمدنی رهبری که سالها پیش در اندیشه ایشان شکل گرفته و در سخنان‌شان ارائه شده است، قابل بررسی و تحلیل است.

وی افزود: بیانیه گام دوم از یک سو مرور و بازخوانی کارنامه چهل ساله انقلاب و از سوی دیگر  نقشه راهی است برای آینده انقلاب که بر اساس آن می توان به تمدن اسلامی رسید و البته تحقق این مهم نیاز به روزها و ساعتها کار علمی دقیق و جدی دارد تا بتوان راهکارها را از آن استخراج کرد.

دکتر مصباح‌ با تاکید بر اینکه در شکل گیری هر تمدنی توجه به پیشینه و عقبه آن بسیار مهم است افزود: بازخوانی پیشینه چهل ساله انقلاب اسلامی نیز فواید بسیاری دارد که مهم ترین آن ایجاد روحیه اعتماد به نفس و امید در مسیر پیش رو است.

وی افزود: از دیگر فواید مطالعه پیشینه انقلاب، آشنایی با دستاوردهای آن و برنامه ریزی برای حفظ این ثمرات است.

مصباح‌الهدی با اشاره به وجود نقاط قوت و ضعف در برنامه‌ها و مسیری که در این چهل سال پشت سر گذاشتیم خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، فرصتی است برای شناسایی این نقاط قوت و ضعف و سنجش و تطبیق آن با آرمانهای انقلاب.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را یک فرمان مهم ولایی دانست و تاکید کرد: اگر زمامداران کشور می خواهند واقعا یک بازوی کارآمد برای ولایت و رهبری باشند باید گوش به فرمان رهبری نیز باشند و لازمه این ولایت مداری، مطالعه و تحلیل دقیق فرمان ولایت و طراحی برنامه های کلان سازمانی بر اساس آن است. در این راستا تشکیل کارگروهی ویژه در واحد برنامه‌ریزی یا طرح و برنامه وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای پی‌گیری و تطبیق برنامه‌های سازمانی با محتوای بیانیه ضروری می‌نماید.

رییس اداره پژوهش مرکز تخصصی آخوند خراسانی در ادامه با تصریح به وجود نقاط قوت و ضعف در همه نهادها و سازمانها گفت: همه مسئولان جمهوری اسلامی شایسته است به بهانه مرور پیشینه انقلاب، با توجه به سنجه های موجود در بیانیه گام دوم، یک بازخوانی از عملکرد گذشته خودشان نیز داشته باشند.

اساتید حوزه دقایقی از درس خود را به تحلیل بیانیه گام دوم اختصاص دهند

مدرس حوزه علمیه خراسان با اشاره به اختصاص دادن بعضی از جلسات درسی توسط برخی از اساتید حوزه به تبیین بیانبه گام دوم انقلاب اسلامی گفت:  بیانبه گام دوم انقلاب اسلامی آن قدر محتوای غنی دارد که اساتید حوزه دقایقی از درس خود را به تحلیل بیانیه گام دوم اختصاص دهند.

این مدرس دانشگاه، پس از بیان فواید بازخوانی کارنامه انقلاب، نگاهی به سرنخ های موجود در بیانیه داشت و افزود: اگر یک نمایه بندی دقیق از بیانیه صورت بگیرد کلید واژه هایی از آن استخراج خواهد شد که دستمایه ارزشمندی برای تبیین بیانیه در قالب‌ نشست، کلاس، تولید محتوی و… به دست خواهد داد. به‌عنوان نمونه «غفلت» یکی از این کلیدواژه‌هاست؛ «غفلت از شعارهای انقلاب» و «غفلت از ظرفیتهای طبیعی و انسانی». به‌دنبال این سرنخ موارد غفلت از شعارهای انقلاب در قالب نشست‌های علمی و میزگرد، همایش، مقاله، فیلم سینمای، مستند و سریال، تدوین کتب درسی و دانشگاهی، کارگاه‌های آموزشی و.. برای مخاطب جوان و نوجوان نخبه و متعهد تولید و ارائه کرد.

وی افزود: همچنین می توان برنامه هایی را برای تربیت مدرس و ارتقاء دانش نخبگان در زمینه ظرفیتهای مطرح شده در بیانیه گام دوم طراحی کرد و خروجی این برنامه ها را در مسیر پیش رو به کار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید