آخرین خبرها

روحانیان امروز به سلیقه بازار مخاطب توجه ندارند / عوامل موفقیت فرهنگ غربی در جزئی ترین مسائل زندگی

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام زائری درنخستین رویداد نوآوری علوم و معارف اسلامی که امروز ۱۶ اسفند در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ما تلاش می کنیم که دین را به فضای واقعی زندگی وارد سازیم.

وی درادامه درباره سبک زندگی گفت: سبک زندگی به معنای انتخاب های مردم در جایی است که مصرف یک کالا را بر کالای دیگر ترجیح می دهند که این انتخابها، همان سبک زندگی است.

حجت الاسلام زائری با اشاره به این مطلب که سبک زندگی به فرهنگ برمی گردد، اظهارکرد: یکی از مهمترین دلایل موفقیت فرهنگ غربی این موضوع است که توانسته است فلسفه و اندیشه خود را در جزئی ترین مسائل زندگی وارد سازد.

وی با بیان اینکه این نکته قابل تأمل است که چطور فرهنگ غربی در جزئی ترین مسائل توانسته است ورود پیدا کند، تصریح کرد: اما در عین حال باورها و فکر و اندیشه ما با واقعیت زندگی روزمره فاصله دارد.

حجت الاسلام زائری با اشاره به این مطلب که ما در منبر و مساجد آنچه را که می گوییم  با آن چیزهایی که در جامعه گفته می شود متفاوت است، تصریح کرد: در واقع آن موضوعی که با بستر جامعه ارتباط برقرارمی کند بازار است.

وی درادامه با اشاره به این مطلب که مسئله اساسی ما در شرایط فعلی این  است که چطور به زندگی و مسائل محسوس مخاطب نزدیک شویم، تصریح کرد: اگر امروز این سوال مطرح می شود که روحانیون چقدر در زندگی مردم تأثیر گذار هستند در واقع می خواهیم به این مطلب برسیم که حوزه های علمیه  و مسجد به چه میزان در زندگی روزانه مردم حضور عینی دارند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به این مطلب که نقطه تمایز روحانیت شیعه با غیر شیعه این است که هر آنچه که به او دستور داده می شود همان را انجام می دهد، گفت: در واقع او کارمند دولت نیست و در عین حال دیده می شود که روحانیت در گذشته  همیشه در بازار بوده است و مردم به او مراجعه دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته روحانی با زبان مردم سرو کار داشته است اما امروز اینگونه نیست، اظهارکرد: به همین دلیل است که اثرگذاری برنامه های خنداونه و دورهمی از خطبه های نماز جمعه بیشتر است چرا که روحانیان امروز به سلیقه بازار مخاطب توجهی ندارند.

   

دیدگاهتان را بنویسید