آخرین خبرها

در علمیت و آثار آیت‌الله واعظ زاده تردیدی نیست

به گزارش ستاد خبری همایش قرآن پژوه روشن بین «سومین همایش تفسیر و تفسیر نگاری در سده اخیر حوزه علمیه خراسان» و نکوداشت آیت‌الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با ذکر سابقه علمی مرحوم آیت‌الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی و پرکاری ایشان در مسائل گوناگون معرفتی پیرامون شخصیت اظهار می‌کند: مرحوم واعظ زاده در مسائل گوناگون فقهی، اصولی، تفسیری، حدیث و تاریخی قلم زده است و آثار گرانمایه‌ای از خود به یادگار گذاشته است.

از برجستگی خاص مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی در حوزه «قرآن» است، «المعجم فی فقه لغه القرآن» ایشان در حدود ۳۲ جلد چاپ شد و این کار عظیم مورد نظر و حمایت مقام معظم رهبری نیز بود.

مسئله وحدت، اصل اساسی در اسلام و انقلاب است؛ کسی با این خصوصیات علمی «منادی وحدت» باشد، بسیار جایگاه برجسته و ممتازی دارد که برای همگان مبرهن است.

آیت‌الله واعظ زاده خراسانی سال‌‌ها در حوزه و دانشگاه تدریس می‌کرد و مورد احترام علمای مشهد بود و کسی را ندیدم در علم ایشان و یا آثاری پژوهشی ایشان تردید کند.

فقدان حضور آیت‌الله واعظ زاده خراسانی کاملا محصوص و شایسته است حوزه‌های علمیه بستر و فضای مناسبی ایجاد کند که امثال آیت‌الله واعظ زاده رشد یابند.

دیدگاهتان را بنویسید