آخرین خبرها

در حلقه تبلیغــی زبـان انگلیسی مطــرح شــد؛ امتحان مردم در مساله نصرت و یاری یادگار رسول خدا در عاشورا

شبکه معالم ـ اهداف قیام امام حسین علیه السلام در حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران بررسی و تشریح شد.
به گزارش خبرنگار شبکه معالم، سومین جلسه حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران در تاریخ دوشنبه بیستم مهر ماه برگزار و حجت الاسلام سلیمانی، دبیر حلقه زبان انگلیسی، پس از قرائت آیات 20 تا 27 از سوره مبارکه یس به تفسیر این آیات به زبان انگلیسی پرداخت و با اشاره به این که خداوند در بخشی از این آیات می فرماید «وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‏ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلين» گفت: شخصی به نام حبیب نجار از دورترین نقطه شهر شتابان فرا رسید و گفت «ای مردم از رسولان الهی تبعیت کنید ». نکته در این است که مساله امر به معروف و نهی از منکر آن قدر مهم است که گاهی لازم است انسان برای انجام این واجب الهی راه زیادی را طی کند و مردم را متوجه حقیقت بکند. در این جا حبیب نجار نسبت به این مساله اهتمام ویژه نشان داده سختی راه را تحمل کرد، فلذا خداوند عملش را در قرآن کریم تقدیر کرده است.
ادامه جلسه به بررسی هدف حضرت ابی عبد الله الحسین علیه السلام از حرکت و قیامشان اختصاص یافت. حضرت در خصوص مهم‌ترین هدف خود می فرمایند «أَنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِما؛ من از شهر و ديار خويش نه براى راحت‏طلبى و نه براى خوشگذرانى و بيهودگى؛ و نه ستم كارى و بيدادگرى خروج کرده ام».
حضرت در ادامه می‌فرمایند «إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِي أُمَّةِ جَدِّي صلی الله علیه و آله أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّي وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام؛ جز اين نيست كه من بمنظور اصلاح امت جدم خارج شدم ، من در نظر دارم امر بمعروف و نهى از منكر نمايم. من ميخواهم مطابق سيره جدم رسول خدا و پدرم على بن ابى طالب عليهم السّلام رفتار نمايم».
یزید که با داعیه خلافت و جانشینی پیامبر اکرم به انواع کارهای قبیح از جمله سگ بازی، میمون بازی، شراب خواری در ملا عام، از بین بردن بیت المال مسلمین، دشنام دادن اهل بیت علیهم السلام در منابر و ظلم و ستم در حق شیعیان مشغول بود، عامه مردم را در شناخت سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به انحراف کشاند.
فرستادن 12 هزار نامه برای حسین بن علی علیه السلام و دعوت آنها از ایشان دلیل دیگر حرکت امام حسین علیه السلام بود که آن حضرت نسبت به دعوت آنها نیز احساس مسئولیت می کرد.
همچنین امتحان شدن مردم در مساله نصرت و یاری یادگار رسول الله صلی الله علیه و آله می تواند از دیگر دلایل حرکت امام حسین علیه السلام باشد ، چنانچه خود آن حضرت در جایی فرمودند : لو اقمت فی مکانی فبم یمتحن هذا القوم (اگر من در جای خود بایستم ، پس این مردم به چه چیزی امتحان بشوند).

دیدگاهتان را بنویسید