آخرین خبرها

«درد مردم» مسأله یک ارزش آفرین است

به گزارش شبکه معالم، کاوه یزدی فر، مدیر ارشد عملیات شتاب دهنده آواتک در چهارمین دورهمی طلاب و دانشجویان علاقه‌مند به ایده پردازی، تیم‌سازی و ارزش آفرینی که در محل شتاب دهنده علوم و معارف اسلامی افق برگزار شد، با بیان اینکه چگونه مثل یک کارآفرین باشیم، عنوان کرد: کارآفرین برای سنجیدن محصولش باید به این موضوع بیندیشد که آیا «ایده» مهم‌تر است یا مسأله.
وی با بیان اینکه ارتباط آدم‌ها با منابع گنگ و کند است زیرا کانال ارتباطی مؤثر تعریف نشده است، تصریح کرد: ارزش‌آفرین بدون تقلید مسأله اطرافش را شناسایی می کند و بررسی می کند مردم در طول روز چه کار می کنند در واقع «مردم چه کار می کنند؟» سوال ذهن اوست.
یزدی فر با اشاره به اینکه نیاز چیزی است که نتیجه آن ارزش‌افرینی و کارآفرینی می‌شود، افزود: فردی که تولید محتوایی کند که مردم دوست دارند و جذاب است متفاوت با فردی است که نیاز مردم را شناسایی می کند، وقتی بدانیم مسأله مردم چیست به معرفت نسبت به مردم رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه درد مردم، مسأله یک ارزش‌آفرین است، خاطرنشان کرد: مردم به دنبال یافتن راه حل برای مسائل خود هستند بنابراین گام اول شناسایی مسأله یا درد مردم است و چیزی که مردم با آن مواجه هستند، اگر  نیاز مردم را «هیجان» ببیند برای آن قطار هوایی و دهکده آبی طراحی می کند اگر غیر از این باشد درد را غلط شناخته است.
یک ارزش‌آفرین باید همیشه این سؤال را از خود بپرسد که «آیا من مساله ای واقعی را برای مردمی واقعی حل می کنم». در یک تیم ارزش‌آفرین باید افرادی باشند که توان طراحی مصاحبه و تحلیل را داشته باشند چرا که اگر وارد مقوله‌ای شویم که مسأله مردم نیست کار ما بیهوده‌ است.
گفتنی‌است، کارگاه‌های ارزش‌آفرینی و تیم‌سازی ویژه طلاب و دانشجویان از سوی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شتاب دهنده افق برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید