آخرین خبرها

حوزه های علمیه فعالیت در مدارس آموزش و پرورش را مغتنم بشمارند

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کشور در دوره توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش که با مشارکت کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و مرکز تخصصی آخوند خراسانی گفت: سند تحول به مثابه نسخه ای است که پزشک می نویسد و برای تک تک راهکارهای این سند برنامه نوشته است. در سند تحول بنیادین ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه های علمیه طراحی شده که باید به فعلیت رسانده شود.

وی افزود: حوزه های علمیه در ساحت های تعلیم و تربیت، عبادی، اعتقادی و اخلاقی باید ایفای نقش داشته باشند و این رسالت را عملیاتی کنند.

وی یاد آور شد: امروز در مدرسه فرصت و زمانی برای فعالیت های تربیتی نداریم و حجم انبوهی از کتاب های درسی و محدودیت ساعات دست ما را برای فضای تربیتی بسته است.

وی اضافه کرد: امروز اگر یک روحانی میخواهد فعالیتی داشته باشد با کمبود فضا و زمان مواجه است.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین ظرفیت خوبی را برای ایفای نقش حوزویان و حوزه های علمیه فراهم کرده و در تحول دو رکن اساسی منابع انسانی و محتوای آموزشی مد نظر است.

وی با بیان اینکه محور اصلی در تحول منابع انسانی است، افزود: قدر جامع منابع انسانی آموزش و پرورش طلاب شاغل در آموزش و پرورش هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید