آخرین خبرها

جدی‌ترین بحث «بازاریابی محصول دینی» چیستی محتوا است

به گزارش شبکه معالم، مدرس کارآفرینی استارتاپ‌های اسلامی در نشست «بازاریابی محتوای دینی» از سلسله نشست‌های هم اندیشی در حوزه سبک زندگی و مصرف کالای فرهنگی که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که از دانش مارکتینگ می‌دانیم به دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی بازمی‌گردد و اصولا تعاریفی که امروز از بازاریابی می‌خوانیم و می‌شنویم سال‌هاست که منقضی و کنار گذاشته شده است.

مرتضی تسخیری تصریح کرد: سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که ما به‌عنوان یک دین‌دار که دارنده محتوای دینی هستیم و آنچه که می‌گوییم به‌عنوان دین شناخته می‌شود را چگونه باید به مخاطبان خود خاصه مخاطبان خارج از این مرزها منتقل کنیم.

وی افزود: جدی‌ترین بحث امروز این سوال است که محتوای دینی چیست و مخاطب چه فاکتورهایی از انسان را به عنوان فاکتور دینی فرض می‌کند.

تسخیری بر تشخیص صحیح امور اجتماعی به‌منظور حل کردن آن تاکید و تصریح کرد: ما وابسته به این تشخیص‌ها هستیم و به‌طور کلی تشخیص افراد با یکدیگر متفاوت است به‌طور مثال یک مبلغ دینی یک تشخیص در خصوص نیازهای جامعه دینی دارد و فردی دیگر تشخیص متفاوت‌تری.

مدرس کارآفرینی استارتاپ‌های اسلامی انتخاب صحیح سوژه را مهم خواند و ابراز کرد: شاید سوال جدی‌تر قبل از اینکه به چگونگی پرداخت محتوای دینی بپردازیم این باشد که اجتماع فعلی مخاطبان ما نیاز به‌چه نگاه و دینی و امری در دین‌داری دارند.

نیازمند ساخت محتوای مستمر هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ساخت محتوای مستمر تاکید کرد و گفت: امروز مخاطبان ما نیاز دارند که ما در رسانه‌های اجتماعی بر سرعت فائق آییم و به‌صورت یک‌روز درمیان و یا حتی هر روز به آنان محتوا ارائه کنیم و این‌گونه نباشد که محتوایی را امروز بسازیم و مدت‌ها ان را رها کنیم.

وی با تاکید بر این موضوع که نیازمند سرعت، تکرار و استمرار در دیده شدن داریم، خاطرنشان کرد: همچنین مخاطبان امروز از ما توقع درج حاشیه در متن را دارند و از ما نمی‌خواهند که صرفا به‌متن یک ماجرا و یا اتفاق توجه کنیم.

تسخیری بر یکی دیگر از نیازهای مخاطبان یعنی نیاز به تجربه جدید داشتن تاکید و تصریح کرد: مخاطبان امروزبرآنند تا با ما به مکان‌هایی سفر کنند که هیچ‌گاه نمی‌توانند به‌آنجا بروند و یا آن حس را تجربه کنند.

مدرس کارآفرینی استارتاپ‌های اسلامی در پایان شکستن رسمیت در ارتباط را نیز یکی دیگر از عناصر مورد توجه ارزیابی کرد.

گفتنی است، نشست‌ هم‌اندیشی‌ بازاریابی محتوای دینی با موضوعات «چگونگی طراحی محتوای مناسب دینی به منظور عرضه به مخاطب مختصات و ویژگی‌های تولیدکنندگان»، «قالب‌های اثرگذار و مسیرهای مناسب عرضه محتوای دینی به مخاطب»، «هزینه‌یابی و قیمت‌گذاری»، «روش‌های برقراری ارتباط جهت عرضه»، «کیفیت فضای تعاملی در هنگام ارائه» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید