آخرین خبرها

ثبت نام مدرسه تابستانی فلسفه اسلامی در مشهد آغاز شد

به گزارش شبکه معالم، مدرسه تابستانی معرفت‌شناسی در فلسفه اسلامی از سوی گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی (ره) از چهارم تا ششم شهریور ماه ۹۶ در مشهد مقدس برگزار می‌شود. این دوره برای شرکت و بهره‌برداری استادان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در مباحث فلسفی کلامی، به مدت سه روز برنامه‌ریزی شده است.

مدرسه تابستانی فلسفه اسلامی به صورت فشرده صبح و عصر برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان اعم از دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان برادر و خواهر با موضوعاتی همچون «فلسفه‌ی اسلامی و معماهای علم انسان به جزئیات مادّی»، «نظریه ابن‌سینا درباره ادراک حسی و دلالت‌های آن»، «بررسی نگرش شیخ اشراق درباره علم به محسوس مادی جزئی»، «بررسی دیدگاه ملاصدرا در باب ادراک حسی»، «بررسی دیدگاه علامه طباطبایی در باب ادراک حسی»، «فیلسوفان مسلمان و نقش اِعدادی واقعیت خارجی در ادراک حسی» و … آشنا خواهند شد.

آیت‌الله غلامرضا فیاضی و آقایان دکتر حمید پارسانیا، دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر رضا اکبری، دکتر یارعلی کردفیروزجائی، دکتر عباس جوارشکیان، دکتر حامد ناجی، دکتر عباس عارفی و دکتر سیدعلی طالقانی اساتید این دوره خواهند بود.

 لازم به ذکر است در پایان به شرکت‌کنندگان، گواهی پایان دوره از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد اعطا می‌شود.

این دوره از شنبه ۴ شهریور تا دوشنبه ۶ شهریور ماه ۹۶ در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی اقامتی ولایت در شهر مقدس مشهد برگزار و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام اولیه در دوره از تاریخ ۲۱ تا  ۲۷ مرداد ۹۶ به شبکه معالم به نشانی www.maalem.ir مراجعه نمایند.

بنابراین گزارش برنامه تفصیلی دوره متعاقبا اعلام خواهد شد و ظرفیت ثبت نام در این دوره محدود بوده و اولویت با اساتید فلسفه و کلام حوزه و دانش‌آموختگان فلسفه و کلام است. پس از ارزیابی اطلاعات دریافتی، نفرات نهایی دوره مشخص شده، از طریق پیامک به پذیرفته‌شدگان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، حضور اساتید و دانش‌آموختگان سایر استان‌ها در این دوره بلامانع بوده و ظرفیت خوابگاهی جهت دانش‌پژوهان غیر ساکن در شهر مشهد محدود است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید