آخرین خبرها

ثبت نام رشته های تخصصی سطح سه خواهران مرکز تخصصی طوبی آغاز شد

ثبت نام         دفترچه راهنمای پذیرش

حجت الاسلام سید جواد هاشمی، رییس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با شبکه معالم، گفت: مرکز تخصصی طوبی وابسته به دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی با کسب مجوز از سوی شورای محترم گسترش حوزه علمیه خراسان پس از احراز شرایط و ضوابط؛ رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن و فلسفه وکلام اسلامی در سطح سه حوزه علمیه خواهران را تأسیس کرده است.

هاشمی درمورد اهداف مورد نظر در برگزاری رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن و فلسفه وکلام اسلامی در سطح سه خواهران خاطرنشان کرد: پرورش خواهران کارشناس، دانشور و پژوهشگرِ کارآمد و نیازمحور در شاخه‌های مختلف علوم قرآن و حدیث، فقه، کلام و فلسفه و آگاهی از آخرین دستاوردهای علوم اسلامی و دانش‌های مرتبط و نیز توسعه ظرفیت آموزشی خواهران حوزه در جهت استنباط معارف اسلامی، استخراج نظام‌های معرفتی، حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، تولید علم و پاسخ به پرسش‌ها و دفع شبهات؛ از اهداف مرکز تخصصی طوبی می باشد.

وی تقویت مباحث روش‌شناختي، دیدگاه‌های نظام‌واره، رويكردهاي ميان‌رشته‌اي و مهارتهای تحقیق علمی در حوزه علمیه خواهران را دیگر اهداف رشته های تخصصی سطح سه خواهران دانست.

رئیس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در خصوص امتیازات جذب در مرکز تخصصی طوبی به موارد ذیل اشاره کرد:

اعطای مدرک رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان؛

بهره‌مندی از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز؛

برنامه درسی معطوف به افق‌های علمی نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق؛

امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی؛

بهره‌مندی از کتابخانه تخصصی، بانک چند رسانه‌ای و مشاوره‌های آموزشی و پژوهشی؛

انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی؛

وی اظهارداشت: دارندگان مدرک علمی سطح ۲ و یا کارشناسی از مؤسسات آموزش عالی حوزوی می توانند از تاریخ ۱شهریورماه جهت تکميل فرم ثبتنام به صورت اينترنتي از طریق سامانه پذیرش به آدرس   paziresh.dte.ir ثبت نام نمایند.

رئیس اداره آموزش درباره شرایط پذیرش متقاضیان بدون آزمون ورودی کتبی افزود:

حافظان کل قرآن یا نهج البلاغه دارای مدرک معتبر حفظ کل؛

کادر رسمی مدارس علمیه؛

مدرسان مدارس علمیه به شرط دارا بودن مجوز تدریس مرتبط با رسته تحصیلی انتخابی و ۵ سال تدریس رسمی در مدارس علمیه خراسان؛

متقاضیان با معدل ۱۷ و بالاتر دارای رتبه کشوری در عرصه تحقیقات پایانی در جشنواره های علمی مورد تأیید حوزه علمیه، مشروط به انتخاب رشته تحصیلی مرتبط با موضوع تحقیق پایانی.

متقاضیان با معدل کل ۱۸ و بالاتر، مشروط به اینکه بیش از ۵ سال از فراغت از تحصیل ایشان نگذشته باشد. با دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی یکی از امتیازات ارائه شده را داشته باشند درصورت ثبت نام بدون شرکت در آزمون ورودی برای مصاحبه دعوت می شوند.    

حجت الاسلام سیدجوادهاشمی ­در پایان با بیان اینکه آزمون ورودی رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن و فلسفه وکلام اسلامی در سطح سه خواهران روز پنج­شنبه ۲۳شهریورماه۱۳۹۶ ­برگزارمی شود گفت:­­ پذیرفته­ شدگان­درآزمون کتبی برای انجام مصاحبه نیز در تاریخ ۲۷شهریورماه دعوت خواهند شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید