آخرین خبرها

توجه به عوامل انحرافی فرهنگی از طریق متون آموزشی زبانی

شبکه معالم ـ توجه به عوامل انحرافی فرهنگی از طریق متون آموزشی زبانی در کمیسیون تخصصی زبان و ارتباطات بین الملل مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، کمیسیون تخصصی زبان و ارتباطات بین الملل با محوریت بررسی برشهای موضوعی مبتنی بر مسائل ارائه شده از قطب های چهارگانه برگزار شد.

دکتر داوودی، دبیر کمیسیون تخصصی زبان و ارتباطات بین الملل در خصوص نشست این کمیسیون گفت: اعضای شورای علمی گروه‌های زبان انگلیسی و عربی و همچنین نماینده سامانه اجتهاد حضور داشته و به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات پیشنهادی ارائه شده و حک و اصلاح آنها پرداختند.

وی افزود: در این جلسه موضوعاتی جدید در راستای ابعاد مسائل مطرح شده در هر یک از قطب ها نیز در این کارگروه طرح و ارائه شد. همچنین توجه به عوامل انحرافی فرهنگی که ممکن است از طریق متون آموزشی زبانی منتقل شود و نیز تعدیل آنها و ارائه متون جانبی خنثی کننده از جمله موضوعات و محورهای جدید بحث بودند.

وی لزوم برنامه ریزی در حوزه بین الملل جهت جلوگیری و شناسایی موارد انحرافی که ممکن است از طریق ابزارهای زبانی و آموزشی انجام شود را از دیگر محورهای پیشنهادی در این جلسه برشمرد که به طور دقیق تر با جزئیات بیشتر به بحث گذاشته شد.

وی بیان داشت: توجه به حوزه های بین الملل که جریان های انحرافی در آنها ریشه دوانده و این مناطق عقبه فکری و ایدئولوژیک این جریانها را تشکیل می دهند از مباحث حائز اهمیت مطرح شده می باشد.

وی خاطرنشان کرد: لزوم تقویت گروه‌های علمی از طریق ابزار ترجمه و نقد و بررسی منابع موجود در حوزه بین الملل انگلیسی و عربی و در اختیار گذاشتن این منابع برای گروههای دیگر از جمله موضوعات مطرح شده در این کمیسیون بود.

وی ادامه داد: حوزه مطالعات تطبیقی را نیز می توان از حوزه هایی دانست که توسط گروههای انگلیسی و عربی می توان مورد نظر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید