آخرین خبرها

تغذیه نادرست سبب دشواری در پذیرش مسائل تربیتی توسط کودکان می شود

به گزارش شبکه معالم، خانم خدایی، مولف و محقق حوزه و دانشگاه در دهمین نشست تخصصی سبک زندگی زن مسلمان با موضوع «نقش تغذیه در تربیت معنوی کودک»، گفت: خداوند متعال می فرماید«يا ايها الرسل كلوا من الطيبات و اعملوا صالحا انى بما تعملون عليم» انجام عمل صالح و پرورش روح و تعالی معنوی در گرو غذای پاک و تغذیه مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: امروز درمان بسیاری از بیماری هائی که به خاطر آن ها به مشاورین و روان شناسان مراجعه می کنیم به راحتی و با تنظیم تغذیه قابل درمان است، مثل افسردگی، بی حوصلگی، عدم اراده قوی، تنبلی، پرخاشگری و … .

خانم خدایی با اشاره به این که امیر مومنان علی (علیه السلام) می فرمایند «عقل سالم در بدن سالم است، این حقیقت که تربیت صحیح در گرو جسم سالم است. حقیقتی غیر قابل انکار است، تاکید کرد: بر این که آموزش مادران و مطالعه آن ها در مسأله تغذیه با تمرکز بر آیات و روایات اسلامی امری ضروری در مدیریت تغذیه خانواده می باشد.

وی با بیان این نکته که نباید نقش استعمار و حتی رسانه های داخلی را در تغییر ذائقه خانواده ایرانی نادیده گرفت به ارائه راهکار در این مسأله پرداخت.

در پایان این نشست، گواهینامه پایان دوره آموزشی به فارغ التصیلان دوره های آموزشی کاربردی تربیت مربی کودک و نوجوان توسط سرکار خانم زلفی زاده، سرپرست محترم مرکز آموزشی طوبی اهداء  شد. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید