آخرین خبرها

تدوین روندنمای فرایندهای اصلی اداره کل آموزش به همراه چک لیست فعالیت ها و شرح وظایف تخصصی پرسنل در اداره کل آموزش شعبه خراسان رضوی در سال ۱۳۹۹

به گزارش شبکه معالم، رئیس اداره برنامه ‌ریزی و فناوری آموزشی اداره کل آموزش خراسان رضوی از طراحی ۲۰ روندنما برای فرایندهای اصلی جاری در اداره کل آموزش خراسان رضوی و چک لیست فعالیت ‌های آنها به همراه شرح وظایف تخصصی پست‌ ها بر اساس ساختار ابلاغی در سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: بازطراحی و بصری‌سازی فرایندهای کاری یکی از اقدامات موثر برای افزایش اثربخشی در هر سازمان است.
دکتر بهزاد حسن نژاد کاشانی در گفت و گو با شبکه معالم ابراز داشت: طبق دستوری که در ابتدای سال ۹۹ از جانب مدیرکل آموزش دریافت کردیم موظف شدیم تا به منظور ایجاد شفافیت در فعالیت ها، فرایندهای اصلی و جاری در اداره کل آموزش شعبه خراسان شناسایی شده و به صورت نظامند و شماتیک در غالب روندنماهایی طراحی و تدوین گردند. از آنجا که ساختار سازمانی ابلاغی در سال ۹۷ منجر به تداخل هایی در انجام وظایف شغلی و در نتیجه ابهام در تقسیم وظایف شده بود این اقدام بسیار ضروری بود که با همکاری کلیه همکاران اداره کل این امر به نحو احسن محقق شد.
وی افزود: در این راستا ابتدا با مطالعه اسناد و همچنین بهره گیری از روش میدانی با اجرای مصاحبه های نیمه ساخت یافته از کلیه پرسنل شاغل در اداره کل آموزش فرایندهای اصلی و سپس گام های هر یک از این فرایندها استخراج و در غالب روندنماهایی طراحی شد. در ادامه با برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران ادارات و برخی از اعضاء هیئت علمی صاحب نظر در این حوزه به بحث و اصلاح این فرایندها و روندنمای هر یک از آنها پرداختیم. سپس هر یک از ادارات موظف شدند که طبق فرایندهای مصوب در جلسات برگزار شده چک لیست فعالیت های متناظر خود را با هر یک از گام های تدوین شده اعلام کرده که در نهایت این چک لیست ها نیز با بررسی پایانی که صورت گرفت مورد تصویب قرار گرفته و به طور رسمی به تمام کارکنان و اعضاء هیئت علمی این اداره کل ابلاغ گردید.
حسن نژاد در ادامه ابراز داشت: با توجه به تغییر ساختاری که در سال ۹۷ داشتیم لازم بود تا بر اساس پست‌های تعریف شده در این ساختار ابلاغی وظایف تخصصی هر یک از پرسنل شاغل نیز با توجه به اقتضائات و شرایط کاری موجود در اداره کل آموزش شعبه خراسان تدوین گردد. لذا این اقدام که در زمان مدیریت جناب آقای شوشتری مدیرکل سابق آموزش و جناب آقای حجت نویدفر ریاست سابق اداره برنامه ریزی و فناوری آموزشی آغاز شده و تا مراحل پایانی پیش رفته بود در ابتدای سال ۹۹ نهایی گردید و کلیه همکاران اداره کل ابلاغ گردید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته از جمله گام های موثری بودند که در سال گذشته در جهت جهش به سوی تحقق چشم انداز و سیاست های دفتر برداشته شد. به خصوص اینکه بعد از این اقدام مشاهده کردیم که اداره توسعه و بهبود فرایند های مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر هم نسبت به راه اندازی نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPMS) اهتمام ورزید که به نوبه خود نشان دهنده پیشگامی اداره کل آموزش در امر مدیریت امور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید