آخرین خبرها

تاسیس شعبه مجازی مرکز طوبی در سامانه آموزش مجازی حوزه علمیه

به گزارش شبکه معالم، خانم شیخ علیشاهی، مدیر مرکز تخصصی طوبی در گفتگو با شبکه معالم، گفت: مرکز تخصصی طوبی همزمان با سایر مراکز آموزشی سطح کشور از آغاز اپیدمی کرونا با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از ستاد کرونا نسبت به بروز رسانی و هماهنگ سازی فعالیت خود با شرایط موجود اقدام کرده است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ادامه برنامه های آموزشی سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ یکی از اولین برنامه های مرکز بود که با توجه به سابقه برنامه‌های مجازی مرکز از اولین روزهای این اپیدمی آغاز و بالغ بر ۶۰۰ جلسه آموزشی مجازی با همکاری اساتید مرکز در سه رشته فلسفه و کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی و اخلاق و تربیت اسلامی برگزار شد.

مدیر مرکز تخصصی طوبی بیان داشت: اجرای آزمون‌های پایانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ضدعفونی محل برگزاری، فاصله گزاری اجتماعی و استفاده از ماسک و …) از دیگر برنامه های این مرکز بود که با برنامه ریزی های لازم با حضور حد اکثر یک سوم طلاب در هر جلسه انجام شد. همچنین جهت رفاه حال طلاب ساکن شهرستان هماهنگی لازم جهت حضور هم زمان آنان در مدارس علمیه شهرستان محل سکونت جهت آزمون پیش بینی و اجرا شد.

وی ادامه داد: انجام تمامی مراحل ثبت نام و دریافت مدارک طلاب جدید از طریق سامانه ثبت نام اداره کل آموزش، اجرای مصاحبه حضوری آنلاین ویژه داوطلبان ساکن شهرستانها و مصاحبه حضوری داوطلبان ساکن مشهد با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی از دیگر برنامه های مرکز در این ایام بود.

خانم علیشاهی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های موجود درباره ادامه این اپیدمی و موج سوم آن در پاییز نسبت به تاسیس شعبه مجازی مرکز طوبی در سامانه آموزش مجازی حوزه علمیه، با هدف تامین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مجازی تمامی برنامه های آموزشی در سال تحصیلی جدید در دو قالب آنلاین و آفلاین، اقدامات لازم صورت پذیرفته است و برنامه آموزشی سال تحصیلی جدید در نیمه دوم شهریور آغاز خواهد شد.

وی با بیان به این که علاوه بر برنامه های آموزشی مرکز می توان به حضور طلاب مرکز در برنامه های داوطلبانه خدمت مومنانه و فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی و … اشاره کرد، یادآور شد: علاوه بر برنامه های آموزشی رسمی حوزه، تمامی فعالیت‌های مرکز آموزش زبان خواهران در تابستان جاری اعم از ثبت نام، آزمون تعیین سطح، کلاس های آموزشی و آزمون های مربوطه با استفاده از ظرفیت سامانه فضای مجازی حوزه انجام شد.  که یکی از برکات آن بهرمندی طلاب ساکن شهرستان‌ها از آموزش زبان می باشد.

مدیر مرکز تخصصی طوبی افزود: امیدواریم با غلبه بر این اپیدمی شاهد فعالیت اثربخش تر مراکز حوزوی با استفاده از ظرفیت ها و تجربیات جدید این دوره زمانی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید