آخرین خبرها

برگزاری نخستین مصاحبه علمی داوطلبان ورود به دوره تربیت مدرس نقد مبانی جریان های سلفیه تکفیری

کارشناس مسئول آموزش مرکز تخصصی طوبی در گفت و گو با شبکه معالم گفت: در راستای آشنایی با آخرین تحولات جریان های سلفیه، وهابیت، افراطی گری و خشونت مذهب در جهان اسلام و هم چنین، ارتقاء علمی و مهارتی طلاب و اساتید حوزه برای مواجهه فعال با جریان های در فضای حقیقی و مجازی با رویکرد فعال و مطالبه گر، این مرکز در نظر دارد با همکاری مرکز آموزشی شیخ بهایی وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقدام به برگزاری دوره تخصصی تربیت مدرس نقد مبانی جریان های سلفی تکفیری نماید.

از اینرو، همایشی توجیهی دوره مذکور، با حضور علمی اساتید برجسته کشوری استاد حجه الاسلام و المسلمین فرمانیان و استاد دکتر هادی محمدی و با شرکت داوطلبان و علاقه مندان واجد شرایط  در آبان ماه ۹۶ در مجتمع آفتاب ولایت برگزار گردید.

خانم خاوری کارشناس مسئول آموزش مرکز تخصصی طوبی افزود: در حاشیه همایش فوق، نرم افزار سنگواره، تولید اداره محترم برنامه ریزی و فن آوری آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و پژوهشکده حج و زیارت، به منظور ایجاد انگیزه، مطالعه و آمادگی غیر حضوری داوطلبان در موضوع فوق،عرضه شد. داوطلبان پس از یک ماه فرصت مطالعاتی، وارد مرحله گزینش و مصاحبه علمی می شوند.

وی ادامه داد: امروز ۲۵ اذر ماه ۹۶ نخستین جلسه گزینش و مصاحبه علمی شاخه خواهران در مرکز تخصصی طوبی برگزار شد. طبق هماهنگی های صورت گرفته با داوطلبان گرامی، جلسات دوم و سوم مصاحبه ها چهارشنبه و پنج شنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ماه خواهد بود.

خانم خاوری اضافه نمود: پس از اعلام نتایج مصاحبه و پذیرش نهایی داوطلبان، این دوره به مدت ۳ ماه با فاصله زمانی معین برگزار خواهد شد.

از مزایای این دوره به موارد زیر می توان اشاره نمود:

*بهره گیری از اساتید توانمند ملی و بین المللی و فضای مجهز آموزشی

*اعطاء گواهینامه پایان دوره

*ایجاد شبکه تعاملی و فضای گفت و گو با مراکز آموزشی اهل سنت داخل و خارج از کشور

*معرفی خروجی های موفق کارگاه به عنوان مدرس و مبلغ به مراکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی

*اعطاء جوایز تحصیلی به افراد ممتاز و برگزیده

وی عنوان کرد: بعد از قبولی در آزمون پایانی و تست ارایه کلاس گواهینامه پایانی با تایید پژوهشکده حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری و اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، به فارغ التحصیلان اعطا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید