آخرین خبرها

برگزاری هفدمین همایش کتاب سال حوزه

شبکه معالم ـ مهم‌ترین رویداد پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور (کتاب سال حوزه) روز پنجشنبه ۲۹ بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه معالم به نقل از مهر، دبیر هفدمین همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان همایش، بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه هفدهمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شد و پس از داوری اولیه ۲۷۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت.

به گفته وی، در اختتامیه این همایش از صاحبان ۳۹ اثر برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی تقدیر می‌شود.

همایش کتاب سال حوزه ویژه کتاب‌ها و پایان‌ نامه‌های حوزوی است که برای نخستین بار تولید شده‌اند. مراسم اختتامیه این همایش روز پنجشنبه ۲۹ بهمن در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

در سال گذشته ۸۵۵ اثر به دبیرخانه شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شده بود که بهمن ماه ۹۳در مراسمی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور از صاحبان ۷ اثر برگزیده، ۱۲ اثر شایسته تقدیر و ۱۷ اثر تحسین شده داوران، قدردانی شد.

مدارس علمیه در زمینه تولید مقالات علمی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و در زمینه مقالات صد و 30 نشریه علمی در سراسر کشور توسط حوزویان منتشر می‌شود که این نشریات 2500 مقاله علمی تولید می‌کنند لذا در نظر گرفته شده است تا بهترین مقالات را شناسایی کرده و بهترین نشریه را نیز انتخاب کنیم.

حمایت از آثار پژوهشی در حوزه علمیه امری ضروری است و دویست و 53 اثر از مجموعه آثار ارسال شده وارد مرحله اصلی داوری‌ها شده است که از مرحله اول گذشته‌اند که 62 درصد این آثار پژوهشی هستند و تولید علم نیز از آثار پژوهشی ایجاد می‌شود.

جلسات هیئت‌های داوری گروه‌های شانزده‌گانه همایش تشکیل‌شده و ارزیابی‌های داوران مورد بررسی قرار گرفـت. در این مرحـله، آثـاری که امتیاز لازم را کسب کردند جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای علمی همایش معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید