آخرین خبرها
جستار
جلسه تحریریه

برگزاری جلسه هیئت تحریریه فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی

شبکه معالم ـ جلسه هیئت تحریریه فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی اداره پژوهش اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، نخستین جلسه هیئت تحریریه فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی با حضور آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی و حجج اسلام دکتر محمد حسن حائری، مجتبی الهی خراسانی، اعضای تحریریه و حجت الاسلام دکتر هادی مصباح الهدی مدیر اجرایی فصلنامه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی، مدیر مسئول فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی با ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری نشریه جستار در دفتر تبلیغات اسلامی با انتشار بیش از 800 مقاله علمی و تخصصی در حوزه علوم اسلامی توسط فضلای حوزه علمیه خراسان، گام جدید این نشریه را تخصصی شدن در رشته های تخصصی علوم اسلامی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: اولین اقدام در این حوزه اخذ مجوز علمی- تخصصی از وزارت فرهنگ و ارشاد با عنوان جستارهای فقهی و اصولی و اقدام به گرفتن مجوز علمی- پژوهشی برای این فصلنامه را تلاش اداره پژوهش در سال 1394 عنوان نمود.

در ادامه گزارش اقدامات انجام شده در دفتر فصلنامه توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصری سردبیر فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی قرائت شد.

وی مقالات رسیده به دفتر فصلنامه در سال جاری را بیش از 40 عنوان برشمرد و گفت: با توجه به کمیت و کیفیت مقالات واصله به دفتر فصلنامه، ظرفیت بالای حوزه علمیه خراسان در عرصه تولید مقالات علمی و پژوهشی بیشتر نمایان شده است.

موضوع این جلسه بررسی مقالات آماده انتشار فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی و مرور سیاستهای نشریه جهت انتشار اولین شماره های فلصنامه جستار با رویکرد نوین و در قالب علمی- پژوهشی بود.

 گزارش تصویری

گفتنی است؛ اداره پژوهش يكي از ادارت ستادی اداره كل آموزش دفتر تبليغات اسلامي است كه در فرايند امور پژوهشي ادارة كل آموزش تأسيس شده است. بخشي از اهداف معاونت آموزش در گروي پژوهش‌هايي علمي است كه اين اداره را چونان بازويي مشورتي براي تصميم‌گيري‌ و اجراي تصميم‌ها قرار مي‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید