آخرین خبرها
معارفه مدیر کل
معارفه مدیر کل

برنامه ریزی پیشرفته و روزآمد، اجرای قوی و کاآمد و نظارت بایسته از دستاوردهای دوره اخیر مدیریت در اداره کل آموزش بوده است


به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام و المسلمین مسعودی، در آیین تکریم و معارفه مدیر کل سابق و جدید آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: به نظر می رسد در حوزه معرفت و دریافت های معرفتی ما در ساحت دین و قرآن کریم دو لایه آشکارو پنهان وجود دارد. در تمامی منظومه دینی اعم از باورها، ارزشها و تکالیف، واقعیتی پنهان هم پای ظواهری که بندگان برپایه تعبد به آن ظواهر وظایف و تکالیف خوش را سامان می دهند وجود دارد که خود مبتنی بر وحی مبین و سنت قویم می باشد.
 

وی ادامه داد: این رویکرد دریافتی مبتنی بر نصوص یا ظواهر، از لایه پنهانی نیز هم برخوردار است که آن را می توان در کلمات گهربار یا احادیث و ادعیه معصوم(ع)به دست آورد.
 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فقره ای از دعای هر روز ماه رمضان «اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي وَأَنا عَبْدُكَ وَأَحَقُّ مَنْ سَأَلَ العَبْدُ رَبَّهُ وَلَمْ يَسْأَلِ العِبادُ مِثْلَكَ كَرَما وَجُوداً» بیان داشت: براساس چنین مضامینی بندگان با حقیقتی باطنی در ماه مبارک رمضان مواجه هستند که هدف نهایی روزه داری می باشد. این حقیقت معرفت به ذات حق متعال و توحید بوده و آنچه به تحقق بایسته این باور وجودی مدد می رساند تقوا در بستر صوم و صیام است.
 

وی با اشاره به آیه شریفه «الیه یصعد الكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالعَمَلُ الصّالِحُ يَرفَعُهُ» در سوره فاطر بیان داشت: به عقیده برخی مفسران گران قدر شیعی، مقصود و مراد از  کلمه طیب، توحید و کلمه لااله الا الله است. این حقیقت نورانی است که رفعت یابنده و صعود کننده و قربی است، زیرا تعلق به ذات اقدس اله و به عالم اعلی دارد.
 

وی افزود: آنچه که به ارتفاع کلمه توحیدمدد می رساند عمل صالح است. کلمه طیب در پرتو عمل صالح ارتفاع می یابد. بر این اساس آن حقیقتی که روح اعمال و بندگی عباد است توحید بوده که حقیقتی متعالی است و اعمال صالح عباد همچون صوم و صیام، به آن رفعت و تعالی می بخشد.
 

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با تنظیر فعالیت های معمول در سطح سازمان با این دریافت دینی خاطرنشان ساخت: در دوره مدیریت اخیر آموزش دو حقیقت وجود داشته است. حقیقتی باطنی و ارتفاعی و عملکردی در سطح و ظاهر. آنچه به عنوان برنامه ریزی پیشرفته، اجرای قوی و کارآم و نیز، نظارت بایسته، دستاوردهای این دوره محسوب می شود، در حقیقت اعمال صالحی بوده که باعث ارتفاع و تعالی باور و تفکری در عمق و به عنوان روح آن اعمال وجود داشته است.
 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: چه بسا به ندرت بتوان در سطح سازمان های دینی با چنین تفکر ارتفاع یابنده و متعالی در زمینه نگاه به حوزه  و نهادهای حوزوی مواجه گردید. در دهه اخیر فعالیت های آموزش شعبه حقیقتی معرفتی، پویا و متعالی در نوع نگاه به رسالت دفتر در ارتباط با مسائل آموزشی حوزه و سازمان های حوزوی وجود داشته و دارد که اعمال صالح بسیاری آن را زینت بخشیده است. اقدامات ارزشمندی هم چون برنامه ریزی در زمینه شناسایی نیروهای کارآمد و بهره مندی از آخرین ظرفیت های علمی در مسیر تحقق اهداف راهبردی آموزشی دفتر.
 

وی در پایان ضمن تقدیر مجدد از اندیشه قویم و وجود توانمند و اقدامات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مجتبی الهی خراسانی، برای مدیرکل جدید آموزشی شعبه جناب آقای شوشتری که سال ها مدیریت مرکز آموزشی آخوند خراسانی را بر عهده داشته و از شایستگی ها و توانائیهای بسیاری برخوردار می باشد، آرزوی موفقیت نمود.
 

پس از سخنان ریاست دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین  الهی خراسانی گفت: حضور مدیر اخلاقی و تازه نفس جدید آموزش بر توان مجموعه قطعا خواهد افزود و اهداف مد نظر ایشان فراتز از نیاز و شغل سازمانی است.

وی نیز بیان کرد: از خداوند می خواهم که اگر مسئولیتی را می پذیرم از باب قدرت طلبی نبوده و اگر مسئولیتی را نمی پذیرم از باب عافیت طلبی نباشد.

در بخش دیگری از این نشست آقای شوشتری گفت: نبوغ سرشار، فضل بسیار و اندیشه ذخار و قلم پخته ی حجت الاسلام و المسلمین الهی کار را بر پسینیان و جانشینان ایشان سخت می کند. آنچه در دهه مدیریتی ایشان انجام شده فراتر از دفتر و شعبه خراسان بوده است.

وی با اشاره به حکمی که از جانب رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای وی صادر شده بیان کرد: در این حکم بر حفظ دستاوردهای دوران مدیریت سابق تأکید شده و البته حفظ این دستاوردها امر بسیار دشواری است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق محورهای مورد درخواست ریاست دفتر و پرداختن به توسعه کیفی در مجموعه، می تواند افق های روشنی را فرا سوی اداره کل آموزش بگشاید. همچنین هم گرایی، هم افزایی و تعامل با مجموعه ادارات کل آموزش می تواند راه را بر تسهیل امور هموار کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید