آخرین خبرها

بررسی مطالب علمی قرآن در حلقه زبان انگلیسی برادران

شبکه معالم ـ آخرین جلسه حلقه زبان انگلیسی برادران در سال ۱۳۹۴ به ارائه مطالبی با موضوع معجزات علمی قرآن اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، حجت الاسلام حسینی در آخرین جلسه حلقه زبان انگلیسی برادران در سال۱۳۹۴ اقدام به ارائه مطالبی با موضوع معجزات علمی قرآن نمود و گفت: قرآن بعنوان کتاب راهنمای بشر برای سعادت دنیا و آخرت برنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید به قرآن بعنوان یک کتاب صرفا علمی نگریست، هرچند مطالب علمی فراوانی هم که در قرن هفتم میلادی (قرن یک هجری) برای بشر مکشوف نبود و نیز بسیاری موضوعات دیگر که هنوز برای دنیای امروز نیز نامعلوم است در آن وجود دارد و اینها و بسیاری جنبه های دیگر مسایلی است که قرآن را به یک معجزه جاوید و مهمترین معجزه پیامبر اسلام تبدیل کرده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به معجزات علمی قرآن در بعد نجوم و فضا و خلقت جهان از نگاه قرآن و یافته های علمی روز نظیر کیفیت خلقت جهان، ساختار زمین، لایه های زمین، طبقات آسمانها( لایه های جوی، خلقت ماه و خورشید و کرات و اجرام آسمانی، کیفیت اجرام آسمانی در فضا و مواردی از این نوع اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام موسوی جزایری در ابتدای جلسه به تبیین تفسیر آیات یک تا ۵ سوره ابراهیم پرداخت و گفت: این آیات که در زمینه معرفی قرآن بعنوان کتاب هدایت انسانها از تاریکی های جهل و نادانی به روشنایی علم و معرفت می باشد بعنوان سررشته بحث این جلسه مورد انتخاب قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید