آخرین خبرها

بررسی علل حوادث اخیر در حج در حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران

شبکه معالم ـ علل حوادث اخیر فاجعه منا در حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

جلسه این هفته حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران در تاریخ دوشنبه ششم مهر ماه برگزار و حجت الاسلام سلیمانی دبیر حلقه به تشریح آیاتی با موضوع صبر و استقامت در عرصه تبلیغ دین  پرداخت و گفت: خداوند متعال در آیات سیزدهم تا هفدهم سوره یس بعد از بیان اینکه ما دو نفر از رسولانمان را به سوی قوم فرستادیم و آنها تکذیب کردند (إِذْ أَرْسَلْنا إِلَيْهِمُ اثْنَيْنِ فَكَذَّبُوهُما)، می فرماید ما رسول سومی را برای مدد و نصرت مامور کردیم (فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ) که این ازاستقامت و مایوس نشدن در راه تبلیغ و تدابیر جدید برای وارد شدن در این عرصه حکایت دارد.

ادامه جلسه به بررسی حوادث دردناک اخیر حج امسال بخصوص واقعه منا اختصاص یافت و این مسأله مورد واکاوی و بحث قرار گرفت. سوال مطرح شده این بود که چرا باید کشوری که خود را خادم الحرمین معرفی می کند، بی کفایتی خودش را در حفظ امنیت حجاج درکنگره عبادی حج اینگونه نشان داده که منجر به فاجعه کشته شدن حجاج و در زیر دست و پا خفه شدن تعدادی از زائران حرم امن الهی شود.

اینکه آل سعود از تروریسم حمایت کرده و با مردم بی گناه یمن به جنگ پرداخته و از طرفی سوء مدیریت خودش را در برگزاری مراسم حج، هم در سقوط جرثقیل و هم حادثه منا اینگونه نشان داده، اعتماد مسلمانان به این رژیم را سلب کرده است.

اینکه عربستان سعودی کوتاهی خودش را در مدیریت حجاج به بهانه های مختلف قبول نکرده و به مسدود کردن خیابان ها توسط نیروهای نظامی سعودی که علت اصلی این حادثه بوده اشاره نکرده، حاکی از بی تفاوتی و بی حرمتی آنها نسبت به جان حاجیان است و عربستان سعودی باید در سالهای بعد کوتاهی ها و سوء مدیریتش را جبران کند تا شاهد چنین حوادث ناگوار و غمباری نباشیم.

گفتنی است، حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران وابسته به گروه زبان انگلیسی مرکز شیخ بهایی هر هفته پیرامون هندسه موضوعی عمدتا با موضوعات روز جهان اسلام و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.  و گروه زبان انگلیسی از تمامی طلابی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و تمایل به مشارکت در بحث‌ها، ارائه سخنرانی و تولید مقالات و یادداشت از سخنرانی شان دارند دعوت بعمل می آورد.

درصورت نیاز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پست الکترونیک islamicpanel1@gmail.com زیر مکاتبه نموده و یا با گروه زبان انگلیسی واقع در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید