آخرین خبرها

اهداف و راهبردهای اداره کل آموزش

اهداف و راهبردها

بیانیه مأموریت دفتر تبلیغات اسلامی
دفتر تبليغات اسلامي نهادي حوزوي انقلابي، تبليغي و علمي است كه با ايفاي نقش واسط فعال ميان حوزه‌هاي علميه با نيازهاي ديني مردم و نظام اسلامي به تبيين و گسترش باور، بينش و ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و تعميق و توسعه دانش و معرفت اسلامي مي پردازد.
اين دفتر براي تحقق اين مهم، خود را متعهد به: محور قرار دادن معارف قرآن و مكتب اهل بيت(ع)، دفاع از حريم تشيع در عرصه گفت‌وگوي اديان و مذاهب، مرزباني فكري فرهنگي از آرمان‌هاي امام خميني(ره)، ولايت فقيه و نظام اسلامي، پاسداشت ميراث گران‌سنگِ حوزه، نوانديشي و نوآوري، تضارب افكار و‌آينده‌نگري دانسته و ساماندهي و اجراي فعاليت هاي زير را ضروري مي داند:
1.حضور و مشاركت در مراجع سياست‌گذاري و برنامه ريزي تبليغي و علمي كشور به منظور تأمين نيازهاي فكري-ديني مديريت كلان نظام.
2. شناخت مداوم مخاطبان و بازيابي نيازها و معضلات فرهنگ ديني نظام و اقشار جامعه براي هدف‌مندي و كارآمدسازي تبليغات اسلامي و پژوهش‌هاي ديني.
3. ارائه آموزش‌هاي مورد نياز براي تربيت فضلاء در عرصه تبليغات اسلامي و فعاليت‌هاي پژوهشي ديني.
4. جذب، ساماندهي و اعزام روحانيان مورد نياز داخل و خارج كشور به نهادها و مراكز ذيربط و تأمين محتواهاي تبليغي براي آنان.
5. نظريه‌پردازي و انديشه‌سازي در عرصه علوم و معارف اسلامي به منظور تأمين نيازهاي فكري ديني جهان معاصر.
6. تلاش و همكاري در توليد و عرضه منشورات مكتوب، محصولات ديداري و شنيداري، نرم‌افزارها و پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني در حوزه فرهنگ و معارف اسلامي با بهره‌وري از ذخائر علمي فرهنگي حوزه‌هاي علميه.
7. حمايت و ارائه تسهيلات زيرساختي و مالي در موارد لزوم براي فعاليت‌هاي تبليغي، آموزشي و پژوهشي در حوزه فرهنگ ديني.

چشم انداز بیست ساله دفتر تبلیغات اسلامی
به ياري خداوند متعال و با استعانت از عنايات حضرت ولي عصر(عج) دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، به عنوان نماد روشنفكري حوزه در افق چشم‌انداز بيست ساله كشور، اصلي‌ترين تأمين كننده نيازهاي معرفتي و انساني (نرم‌افزاري) عرصه فرهنگ جهت توسعه و تعميق دين‌مداري خواهد بود.
دفتر در چشم انداز فوق ويژگي هاي زير را خواهد داشت:
– همگرا و تحول‌آفرين در حوزه‌هاي علميه، نظريه پرداز و الگوساز براي نظام اسلامي و هدايتگر و پاسخ‌گويِ اقشار و گروه‌هاي اجتماعي در گستره مسائل ملي و فراملي؛
– فعال، جريان‌ساز و مصونيت بخش در برابر چالش‌هاي فرهنگي؛
– توانمند و پيشرو در شناخت عيني و علت شناسانه نيازهاي مخاطبان؛
– پيش‌گام در عرضه فرآورده‌ها و خدمات نوآمد، بهنگام و اثربخش؛
– برخوردار از سازماني پويا، دانش محور، ولايت‌مدار، ارزش‌گرا و قانون‌مند؛
– متكي بر منابع انساني متعهد، دانشور، خلاق، آينده‌نگر، سازمان‌پذير و انقلابي.

دیدگاهتان را بنویسید