آخرین خبرها

انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر طالقانی به عضویت در قرارگاه کلام حوزه

به گزارش شبکه معالم، نشست قرارگاه علمی آموزشی کلام حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت با حضور آیت الله سید مصباح عاملی، مدیر این حوزه و رئیس قرارگاه های علمی آموزشی، برگزار و احکام اعضا، اعطا شد.
در این نشست آیت الله مهدی مروارید، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و از اعضای این قرارگاه با اشاره به نکاتی در خصوص عرصه ها و فعالیت‌های آن، یکی از اولویت های مهم این قرارگاه را پرورش نخبگان در عرصه کلام برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید حمید علوی آزیز، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان نیز با بیان سخنان مقام معظم رهبری پیرامون علم کلام و ضرورت گسترش آن، به تبیین اهداف تشکیل قرارگاه کلام و تشریح برنامه های خاص آن پرداخت و با ارائه آمار طلاب و اساتید و مدارس تخصصی و رشته ها و گرایش های مرتبط با علم کلام، وضعیت موجود حوزه خراسان را در عرصه کلام اسلامی ترسیم کرد.
وی افزود: هم اکنون ۵ رشته مرتبط با کلام در ۱۰ مرکز و مدرسه تخصصی برای سطوح ۳ و ۴ دایر می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین علوی آزیز به قرارگاه‌های پنجگانه قرآن و عترت، فقاهت و مجتهد پروری، ادبیات عرب، علوم عقلی و کلام اشاره کرد و گفت: امیدواریم با نهایی شدن برنامه های کوتاه و میان و بلند مدت، کارهای جدی در آینده نزدیک عملیاتی و اجرا شود.
در این جلسه، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی عضو قرارگاه کلام به تشریح برنامه های کوتاه مدت یکساله و میان مدت پنج ساله در چهار محور هماهنگی و ارتباطات، آموزشی، پژوهشی، و فرهنگی ترویجی پرداخت و حجت الاسلام سیدعلی طالقانی، از اعضای این قرارگاه با تاکید به نقش نخبه پروری در حوزه، بر لزوم تعریف صحیح نخبه با توجه به اقتضائات و لوازم نخبه پروری، توجه و حمایت از نخبگان از لحاظ مادی و معنوی، توجه به استعدادها و توانایی های نخبگان و ضرورت شنیدن کلام و نظرات آنان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید