آخرین خبرها

اصل سه گانه سازی یکی از اصول ارائه موثر است

به گزارش شبکه معالم، هادی صائبی، مربی شتاب دهنده کسب و کار فردوسی در سومین روز رویداد نوآوری در علوم معارف اسلامی در مشهد در کارگاه آموزشی «ارائه موثر» عنوان کرد: نکاتی که در یک ارائه موثر حائز اهمیت است عبارتند از مسئله، راه حل، اندازه بازار، مدل در کسب و کار، فن اختصاصی، رقابت، برنامه ریزی، تیم سازی.

وی تصریح کرد: مسأله خوب به زمان و مکان اختصاص ندارد، بررسی کنید که راه حل شما تا چه اندازه روی مخاطبان گذار است آیا حس خوب به آنها می دهد یا بالعکس؟. در اندازه بازار نگاه وسیع داشته و به کل بازار توجه کنید.

مربی شتابدهنده کسب و کار فردوسی ادامه داد: نمایش موضوعی در بحث ارائه ایده خیلی مهم است؛ بصری سازی کنید یعنی آنچه را که می گویید و طراحی کردید به نمایش درآورید.

وی با بیان اینکه ارائه باید ساده و بی آلایش باشد، بیان کرد: ساده سازی یکی از عوامل ماندگاری طرح است بنابراین باید به شدت آن را ساده کرد، لازم نیست به تمام جزئیات بپردازید در طراحی محتوا باید آن را خیلی فشرده کرد.

کل بوم نباید یک دفعه نشان دهید، صحنه به صحنه پیش بروید و برای هر یک از اجزاء یک داستان تعریف کنید

صائبی با تأکید بر اینکه سه نکته را سه محور اصلی طرح خود قرار دهید در اصلاح «ساده سازی» نمایید افزود: قانون اول «ساده سازی» فشرده کردن طرح است، قانون دوم دسته بندی  در راستای مدیریت زمان است؛ اگر زمان بخرید در ارائه وقت کم نمی آورید، قانون سوم «ساده و روان» بودن است مانند گفتار بسیاری بزرگان که در قالب جملاتی کوتاه مفهوم گسترده ای بیان می کردند.

مربی شتابدهنده کسب و کار فردوسی خاطرنشان کرد: تمام بزرگان ما خیلی ساده صحبت می کردند در این زمینه می توان توصیه معروف امام خمینی(ره) به جوانان اشاره کرد «تحصیل ، تهذیب، ورزش» که نمونه ای سه گانه سازی است.

صائبی خطاب به تیم های ایده پرداز گفت: به تبلیغ یخچال امرسان توجه کنید با یک عبارت سه گانه «زیبا، جادار و مطمئن» خیلی کوتاه و مختصر محصول خود را به مخاطب معرفی می کند.

گفتنی است، نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و شتابدهده فرهنی قرآنی شفق در سه روز متوالی از ۱۶ تا ۱۹ اسفند در مشهد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید