آخرین خبرها
دهه فجر
پایگاه های اطلاعات عمومی

استفاده رایگان از پایگاه های اطلاعات علمی در ایام الله دهه فجر

شبکه معالم ـ استفاده از پایگاه های اطلاعات علمی مرکز علوم منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری برای ایام الله دهه فجر رایگان شد.

به گزارش شبکه معالم، مرکز علوم منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری استفاده از پایگاه های اطلاعات علمی غنی خود را از 12 تا 22 بهمن ماه برای عموم رایگان اعلام نموده است.

کاربرانی که قادر به مراجعه حضوری در محل مرکز منطقه ای جهت دریافت خدمات پایگاه های این مرکز نمی باشند، می توانند از طریق نام کاربری و رمز عبور زیر به وب سایت مرکز به نشانی www.ricest.ac.ir مراجعه و از مزایای این پایگاه ها استفاده نمایند.

علاقه مندان با مراجعه به لینک ورود: www.ricest.ac.ir و درج نام کاربری: fajr42 و رمز عبور: hgk55put می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری که پیشنهاد تأسیس آن در سال 1369 از سوی وزیر محترم وقت علوم ، تحقیقات و فناوری ارائه شد بر اساس تفاهم نامه منعقده بین فرهنگستان علوم جهان سوم و وزارت متبوع در شیراز توسط پروفسور دکتر جعفر مهراد تأسیس گردید.
قانون تأسیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در نخستین سال های اولیه به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسید و اساسنامه آن را نیز هیأت محترم دولت جمهوری اسلامی ایران تدوین و تصویب کرد. این اساسنامه به خاطر اصلاحات ضروری دوبار به تصویب شورای نگهبان رسیده است.
تأسیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با این فلسفه صورت گرفته است که اعضای هیأت علمی ، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشورهای اسلامی و کشورهایی که در منطقه جغرافیایی ایران قرار دارند، دارای نیازهای اطلاعات علمی و فنی هستند. تأمین نیازهای اطلاعات علمی و فنی طبق تفاهم نامه منعقده از مأموریت های اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری است.

دیدگاهتان را بنویسید