آخرین خبرها

اخذ چهار نمایه بین المللی از سوی مجله جستارهای فقهی و اصولی

به گزارش شبکه معالم، سید مصطفی اختراعی طوسی، مدیراجرایی فصلنامه جستارهای فقهی و اصولی با اعلام این خبر گفت: تمامی ۱۴۲ مقاله ای که در سامانه جستار پذیرش و قابل نمایش و دانلود هستند نمایه بین المللی Doi را اخذ کردند.

وی در توضیح این شناسه دیجیتال ابراز داشت: شناسه دیجیتال یا( Digital Object Identifier) کدی است  که همانند اثر انگشت برای هر مقاله بصورت اختصاصی قرار داده می شود و همانند بار کد برای شناسایی محصولات آنلاین بکار برده می شود، و این کد کلید اصلی ارتباط این محصول آنلاین با سایر محصولات آنلاین در دنیای مجازی محسوب می شود. داشتن این کد علاوه بر فایده نمایه سازی در نمایه کنندگان بین المللی در جهان باعث جذب ترافیک بیشتر و موثرتر به مقالات یک مجله می شود همچنین، ارتقا شاخص واقعی علم سنجی (scientometrics) محققین و مالکین حقوقی مقالات همانند دانشگاهها از دیگر فوائد این کد یا شناسه دیجیتال محسوب می شود.

اختراعی طوسی در ادامه افزود:  مجله جستارهای فقهی و اصولی تاکنون موفق به اخذ ۴ نمایه بین المللی از ۱۲ نمایه اقدام شده را دارا است و امیدواریم تا اوایل سال ۱۴۰۰ بتوانیم اقدامات و استانداردهای لازم را برای اخذ نمایه Scopus که از معتبرترین نمایه های بین المللی است کسب نماییم. علاقه مندان می توانند برای ارسال مقاله به این سامانه از طریق آدرس jostar-fiqh.maalem.ir  اقدام به ارسال مقالات علمی خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید