آخرین خبرها

آموزش تفکرگرا و پژوهش محور موجب افزودن بر جنبه های علم آموزی طلاب می شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن کندری، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در نشست آموزش تفکر گرا و پژوهش محور برگزاری این نشست را ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اساتید و معلمان در مباحث آموزشی در دوره جدید این موضوع است که چه کنیم طلاب بیشتر به مباحث درسی بپردازند؟

وی افزود: اگر علمی را فرا می گیریم باید آن را بفهمیم، لذا کلاس های حوزه های علمیه باید از حالت یک طرفه خارج و به سمت آموزش پژوهش محور تغییر کند.

حجت الاسلام والمسلمین کندری اظهار کرد: برای رسیدن به پژوهش محوری در طلاب ابتدا اساتید باید کارایی این علم را با تمام وجود لمس و درک کنند. همچنین استادان بایتی طلاب را با مباحث علمی درگیر کنند و این احساس را در مخاطب ایجاد نمایند و سپس وی را تشنه علم کرده و در انتها مطلب را به مخاطب منتقل کند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: اگر روش تدریس استاد درست باشد و احساس نیاز به درستی در طلاب به وجود آید، این موضوع یعنی آموزش تفکر گرا و پژوهش محور محقق خواهد شد.

وی گفت: هر چه روحیه آموزش تفکر گرا و پژوهش محور را به طلاب بهتر منتقل کنیم بر جنبه های مختلف علم آموزی آنان اثر گذاری بیشتری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید