آخرین خبرها

تودیع و معارفه مدیر کل جدید آموزش برگزار شد / ضرورت روز آمدی و آینده نگری سازمانی در آموزش

شبکه معالم ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: آموزش بایستی به اهداف انقلابی و تحولی حوزه کمک کرده و در کارآمدی حوزه های علمیه در ابعاد علمی، مهارتی، تربیت محقق و تربیت مدرس نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش این دفتر گفت: آموزش جریانی راهبردی، هدفمند و دارای افق های مشخص متناسب با اهداف سازمان است که در ادوار گذشته و همچنین سال های آینده به صورت کارگروهی و هم افزایی با دیگر اضلاع سازمان به اهداف خود دست می یابد.

وی با اشاره به اهمیت «هم افزایی در آموزش» بیان کرد: هم افزایی در درون و بیرون سازمان جزو ضروریات آموزش است بگونه ای که اگر آموزش نتواند پیوند خود را با پژوهش و تبلیغ تعریف کند، امکان دستیابی به اهداف کلان سازمان فراهم نخواهد شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تاکید بر هم افزایی با نهادهای بیرون سازمان تأکید کرد: ارتباط با دانشگاه ها و مجامع علمی مرتبط با اهداف سازمان جزو برنامه های آموزشی است به ویژه انطباق اهداف آموزشی با اهداف حوزه های علمیه یک ضرورت است و برنامه ریزی آموزشی باید در راستای اهداف انقلاب و تحولی حوزه انجام گیرد، همچنین آموزش باید در کارآمدی حوزه های علمیه در ابعاد علمی، مهارتی، تربیت محقق و تربیت مدرس نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به توسعه آموزشی در فضای مجازی و استفاده از تکنولوژی کارآمد افزود:  جریان روزآمدی و آینده نگری با اهداف توسعه ای و آینده نگر سازمانی یکی از مولفه های اساسی در توفیقات آموزشی است که باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی ضمن تاکید بر ویژگی «اثربخشی» چه در بخش نیروی انسانی و چه در برنامه ریزی های آموزشی گفت: یکی از ویژگی های لازم در امر آموزش، ضرورت نگری و اولویت سنجی است بگونه ای که نباید انتخاب ها در حوزه علوم انسانی و اسلامی فاقد اولویت و اثربخشی در جامعه و گروه های هدف آموزشی باشد.

جلب اعتماد مدیران ارشد دفتر

در بخش دیگری از این مراسم، سید محمد تقی شوشتری، مدیر کل سابق آموزش گفت: امروز اگر شاهد توسعه طولی و عرضی دوره های آموزشی هستیم و اعتماد مدیران ارشد به اداره کل آموزش جلب شده و برخی از برنامه ها به برندی ملی تبدیل شده، همه این ها وامدار تلاش های کارکنان این اداره کل است.

دیدگاهتان را بنویسید