آخرین خبرها

آزمون مرحله­ ی مقدماتی دوره آموزش ضمن خدمت اساتید اخلاق مدارس علمیه خواهران توسط مرکز تخصصی طوبی برگزار شد

به گزارش شبکه معالم،  دوره ضمن خدمت اساتید اخلاق خواهر با هدف تقویت علمی و مهارتی اساتید اخلاق در همه سطوح آموزشی مدارس علمیه خواهران از سوی مرکز تخصصی طوبی و با حمایت امور اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد. این دوره از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و بالغ بر این ۱۶۰ استاد و طلبه نو مدرس رشته اخلاق و تربیت در این دوره ثبت نام نموده اند.

این دوره در سه مرحله مطالعاتی، آموزشی و کارگاهی در حال برگزاری است و مرحله مطالعاتی این طرح با محوریت آثار ارزشمند آیت الله جوادی آملی (کاتب های مبادی اخلاق در قرآن و مراحل اخلاق در قرآن) و برگزاری آزمون کتبی به صورت مجازی به پایان رسید. شرکت کنندگان در این دوره در صورت کسب حد نصاب نمره در این آزمون، در جلسات آموزشی مرحله دوم با موضوع « مبانی فهم آیات و روایات اخلاقی» شرکت خواهند کرد.

همچنین برگزیدگان مرحله دوم، مجوز ورود به مرحله کارگاهی را کسب کرده و در این مرحله ملزم به ارائه پژوهش اخلاقی در یکی از محورهای قرآن، نهج البلاغه، صحیفه و یا ادعیه و زیارات می باشند.

محوریت آموزش تفکر گرا و پژوهش محور، بهره مندی از اساتید برجسته و کسب مجوز تدریس دروس اخلاقی در سطوح بالاتر از امتیازات این دوره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید