آخرین خبرها

آزمون رشته های تخصصی سطح سه مرکز تخصصی آخوند خراسانی برگزار شد + لیست دعوت شدگان به مصاحبه

لیست دعوت شدگان به مصاحبه

به گزارش خبرنگار شبکه معالم، آزمون رشته های تخصصی سطح سه رسمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با رقابت ۴۶ طلبه سطح دو حوزه علمیه خراسان در پنج رشته تفسیر و علوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن،  فلسفه وکلام اسلامی وکلام مقارن برگزار شد.

برخی از داوطلبان به جهت برخورداری از معدل ممتاز در آزمون شرکت نکرده و برای انجام مصاحبه دعوت خواهند شد.

در این آزمون طلاب بر اساس اولویت های انتخابی اول و دوم در هر اولویت به ۴۰ سوال مشترک و ۵۰ سوال تخصصی در مدت ۱۴۰ دقیقه پاسخ دادند.

بنابراین گزارش، نتایج این آزمون ۲۲ اردیبهشت ماه از طریق شبکه معالم اعلام و مصاحبه علمی در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت می باشد و پذیرفته شدگان در بازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه به صورت قطعی ثبت نام خواهند شد.

گفتنی است، «پرورش کارشناسان، دانشوران و پژوهشگران نوانديش، کارآمد و نيازمحور در شاخه‌هاي مختلف علوم قرآن و حديث، فقه، کلام و فلسفه، و آگاهي از آخرين دستاوردهاي علوم اسلامي و دانش‌هاي مرتبط»، «توسعة ظرفيت آموزشي حوزه براي توليد علم و استنباط معارف اسلامي و استخراج نظام‌هاي معرفتي، حقوقي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، اخلاقي و فرهنگي مبتني بر اسلام و پاسخ به پرسش‌ها و دفع شبهات مرتبط» و «تقويت مباحث روش‌شناختي، ديدگاه‌هاي نظام‌واره، رويكردهاي ميان‏‌رشته‏‌اي، و مهارت‌هاي تحقيق و توليد علمي در حوزة علميه» را از اهداف اصلی این مرکز می توان برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید