آخرین خبرها

کتاب «مناهج الفقهاء فی علم الرجال و دورها فی الفقه» منتشر شد

به گزارش شبکه معالم، کتاب «مناهج الفقهاء فی علم الرجال و دورها فی الفقه؛ دراسة فی مبانی منهج الوثوق الصدوری و السندی عتدالفقها» اثر جدید حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

در ابتدای این کتاب اجازه روایت  مکتوب حضرت آیه الله جعفر سبحانی حفظه الله برای نویسنده کتاب حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی آورده شده است.

در مقدمه ی این کتاب به قلم نویسنده آمده است:
بعد از دوران غیبت حضرت ولی عصر، دو منهج توثیقی «صدوری» و «سندی» روایات پدید آمده است و عهده دار غربالگری روایات، منهج صدوری بوده است همانند وسائل الشیعه شیخ حر عاملی و و جامع الاحادیث مرحوم بروجردی و..
پیروان منهج سندی نیز، تنها زمانی رویات را معتبر می دانند که از سند معتبری برخوردار باشد وکثرت قرائن افاده ی سند را نخواهد نمود.

همچنین بنیاد پژوهشهای اسلامی به خاطر چاپ تالیفات استاد عبد الحسین الانصاری به خاطر تصحیح و ویراستاری علمی و ادبی این اثر در پایان بخش مقدمه ی مولف تقدیر به عمل است.

کتاب «مناهج الفقهاء فی علم الرجال و دورها فی الفقه» به زبان عربی، در دو جلد و در قطع وزیری به مبلغ ۳۷ هزار تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید