آخرین خبرها

کتاب «سپهر فرزانگی» رونمایی شد

به گزارش شبکه معالم، آیین رونمایی کتاب «سپهر فرزانگی؛ یادنامه استاد آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی» به مناسبت دومین سالگرد رحلت این عالم فرزانه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دکتر صادق واعظ زاده خراسانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرزند آن مرحوم و جمعی از فضلای حوزه علمیه مشهد در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بخشی از دیباچه این کتاب آورده است:

بی تردید مرحوم استاد حضرت آیت الله واعظ زاده خراسانی در زمره نام آورانی است که فقاهت و سیاست را به هم آمیتخه بود و تندیسی از عالمی ربانی، فقیهی مرزبان و حکیمی متشرع را می نمایاند. سیاست او زلال معنویت و گوارای رازها و نیازها و نیایش او شادابی گرفته بود. عبودیت او از بینش روشن و شناخت ژرف و گسترده او مایه ور شده بود. بر قله فقاهت نه برای رساله نویسی که بهروزی عباد را در آن می جست. شخصیت او را نمی توان با نگاهی تک ساختی شناخت و به راز و رمز اندیشه و تلاش های او راه برد. کلید شناخت متفکران و عالمانی چون او را باید در منابع دینی و سیرت و اندیشه معصوم جست.

کتاب «سپهر فرزانگی» شامل ۱۰ فصل با عناوین «گزارشی از همایش نوکداشت مرحوم استاد آیت الله واعظ زاده خراسانی»، «زندگی نامه و سلوک شخصی»، «حیات علمی و سلوک اندیشه»، «استاد از نگاه همکاران و شاگردان»، «آثار علمی و نقد اندیشه استاد»، «اندیشه تقریب مذاهب اسلامی»، «هفت آسمان»، «همایش ها و کنگره ها»، « مقالات اهدایی» و «ضمائم» در ۷۰۰ صفحه از سوی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی چاپ و منتشر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید