آخرین خبرها

همایش افراط گرایی و تکفیر در جهان اسلام برگزار شد + گزارش تصویری

به گزارش شبکه معالم، همایش افراط گرایی و تکفیر در جهان اسلام صبح تا عصر پنج شنبه در قالب دوره آموزش محور به همت اداره کل آموزش‌ دفتر تبلیغات اسلامی‌ خراسان رضوی با حضور اساتید متخصص کشوری و اساتید و روحانیان و طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان‌ برگزار شد.

این همایش با سخنرانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام مسعودی آغاز شد که وی به تبیین ضرورت های شکل گیری این طرح پرداخت و گفت: با توجه به تحرکات عظیم و شگرفی که در به وجود آمدن احزاب و نحله های بی شمار به اصطلاح اسلامی رخ داده است و با عنایت به اینکه ما بر اساس تعالیم و فرامین الهی مکلف‌به شناسایی تهدیدها و انگیزه های تهیدید هستیم بایستی حساسیت موجود را درک کنیم.

 در بخشی از این برنامه دکتر محمدی  به آسیب شناسی رسانه ای در محور جریان شناسی تکفیری سخنرانی کرد و سپس پیرامون عوامل بیرونی و درونی نگرش جریان های تکفیری به ارائه بحث پرداخت.

حجت الاسلام فرمانیان، رییس دانشکده مذاهب اسلامی قم سخنران دیگر این همایش بود که در سخنان خود در پاسخ به این پرسش که «هدف دشمن از فراهم کردن مقدمات و تجهیز برای توسعه جریان تکفیری سلفی گری چیست؟» گفت: عقیده ما این است که دشمن با توجه به یأس از شکست اسلام به فکر تفرقه میان مذهب شیعه و اهل سنت افتاده و از هر دستاویزی برای رسیدن به هدفش که نابودی اسلام است، بهره می جوید.

شایان یادآوری است، فصل الختام این مراسم توزیع فلش کارت های آموزشی مقدماتی دوره غیرحضوری(مجازی)‌ جریان شناسی تکفیری بود که بر مبنای آن در آذر ماه آزمون و مصاحبه ای برگزار شده و از افراد مستعد برای پرورش مبلغین و کارشناسان این جریانات بهره برداری خواهد شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید