آخرین خبرها

مقاله «ارتباط بی بی سی فارسی با فرقه ضاله بهائيت» نقد و بررسی شد

 

به گزارش شبکه معالم، حجت الاسلام سعید نوروزی، دبیر حلقه در ابتدای جلسه با اشاره به نهم دی ماه (روز بصیرت)، روشنگری و بصیرت افزایی را وظیفه اصلی طلاب دانسته و همه ی اعضای حلقه را به اهتمام هرچه بیشتر نسبت به این مقوله سفارش کرد.
در ادامه حجت الاسلام سلیمی، نویسنده و پژوهشگر حوزه رسانه دینی با انتقاد از عدم توجه کافی محققین و کارشناسان، نسبت به جایگاه بهائيت در رسانه های جمعی روز، بنگاه خبرپراکنی بی بی سی و شبکه من و تو را از بارزترین نمونه های رسانه های مرموز بهائي مسلک معرفی کرد.
سلیمی ارتباط شبکه بی بی سی و بهائيان را در سه حوزه «نیروی انسانی»، «بودجه» و «منابع مالی» و همچنین تولید برنامه ها و مستندات معرفی کرده و سیاست اصلی این شبکه را تفرقه در میان آحاد مسلمین دانست.
وی با پخش مستند کوتاهی پیرامون پشت پرده شبکه بی بی سی، خطر نفوذ و رخنه انگلیسی را هشدار داد.
سپس هرکدام از اعضای حلقه به بیان نکات مثبت مقاله ایشان و انتقادات وارده پرداختند.
از مهمترین نکات مثبت بیان شده می توان به اهمیت و ضرورت قابل توجه موضوع مورد پژوهش، سیر منطقی مقاله و غنای مفهومی آن اشاره كرد.
از طرفی منتقدین، حشو و تکرار زائد، مشوش بودن برخی از بندها، و عدم ذکر دقیق منابع و استنادات را جزو نقاط ضعف مقاله مذکور اعلام کردند.
حجت الاسلام کرمی، عضو حلقه هنرورسانه، بر خلاف ادعای مقاله، تاسیس فرفه بهائيت را بی ارتباط با بریتانیا دانسته و بیان داشت: بعد از تاسیس این فرقه انحرافی، بعدها انگلستان تصمیم به حمایت و پشتیبانی از آن را گرفت.
علی پژمان، کارشناس حوزه رسانه در تایید سخنان وی، ارتباط بهائيت و انگلیس را مقارن با زمان بالیوزی و حضور او در رادیو بی بی سی دانست.
در پایان حجت الاسلام سلیمی نگارنده مقاله با پذیرش برخی از انتقادات وارده، پیشنهادات اعضای حلقه را استماع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید